Wat is lekker om klaar te maken als brunch?

Met kerst willen we met 4 personen een brunch klaarmaken (en opeten;).
Maar niemand van ons heeft dit ooit eerder gedaan.
Nu staat er op internet wel ontzettend veel info waar we natuurlijk wel wat mee kunnen, maar ik ben daarnaarst juist erg benieuwd naar jullie ervaringen en aanraders. Dat vind ik veel leuker om klaar te maken.

Waar we rekening mee moeten houden is dat mn moeder 100% vegetariër is (dus ook geen vis..) en wat mn moeder anti-vlees is, heb ik met kaas. Helaas bestaat daar zover ik weet geen mooi woord voor.. :(.
De 2 anderen lusten werkelijk alles. Dat is wel makkelijk.

Nou, kom maar op met de brunch ideeën. Ik ben heel erg benieuwd!!

Toegevoegd na 22 uur:
Dat de ene anti-vlees en de ander anti-kaas is, hoeft niet te betekenen dat dit helemaal niet op tafel mag komen te staan hoor!:) Zo 'anti' zijn we nou ook weer niet;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.9K

Het beste antwoord

Wij hebben op 2e kerstdag altijd een brunch:

- verschillende soorten broodjes (uit de oven)
- vleeswaren; kaassoorten
- huzaren, zalmsalade
- roerbakei met groenten
- warme bladerdeeghapjes met vulling, dit kan van alles zijn b.v. gehakt of kaas of groenten, champignonragout
- kwark of hangop met muesli of cruesli
- smootie (ik weet niet hoe je dit schrijft)
- mooie glazen met bowl of fruitsalade
- fruit
- koffie en thee
- een lichte mouserende witte wijn

Het leukste is om dit op een aparte tafel te zetten, zodat je de tafel heel mooi kunt dekken en de gasten kunnen dan zelf halen wat zij lekker vinden. Op deze manier heb je geen overvolle tafel, zodat je bij voorbaat al geen trek meer hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn moeder is vegetariër, vandaar de vraag naar vegetarische recepten :)

Andere antwoorden (7)

Wat leuk is bij een brunch is een paar verschillende borden of schalen met eten op tafel zetten, en met kerst mag voor elk onderdeel best wat meer moeite zijn gedaan.
Wat je dan ook zou kunnen doen is een paar vega dingen serveren, en eventueel een paar niet vega dingen.

Gisteren heb ik de meest heerlijke pompoentaart gemaakt, vrij simpel, voor een taart dan, en je kan het ook koud eten - dus van tevoren maken!
Het mijn eigen recept.
Ik ben vegetariër, wel maak ik gebruik van mozzerella, maar als je dat ook niet eet kan het ook zonder...

Dit was voor mijzelf een try-out voor de kerst, en die is zeker geslaagd!
De taart heb ik aan 2 anderen voorgeschoteld en die hebben het de hemel ingeprezen.

Als je het recept wilt hebben, laat het me dan weten, dan stuur ik het je ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
waarom zet je het recept hier niet gewoon neer?
ben ook wel benieuwd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het veld voor reacties is te klein...
Als dat betekent dat er op tafel geen vlees en geen kaas kan komen, wordt het wel erg beperkt... ei is dan in allerlei variaties mogelijk, en jam en zo.
Maar ik zou gewoon gaan voor een complete tafel waar voor iedereen lekkernijen te vinden zijn, dus ook vleeswaren en ook kaas, ook ei, ook een lekkere kerststol, roomboter, croissantjes, noem maar op.
itsme
14 jaar geleden
wat me zo te binnen schiet is een heerlijk frisse salade van aardappel, ui en gesnipperde zure appel, met als garnering walnoten, rozijnen en mandarijnenpartjes.

verder een schaal roerei met lekkere groenten en kruiderijen erdoor.
knapperig afgebakken broodjes erbij mmmm.
14 jaar geleden
Altijd lekker om ook iets warms op tafel te hebben, een pasteitje bijvoorbeeld. De vulling kan je dan helemaal kiezen zodat die voor iedereen lekker is. Maar het is een feestelijke binnenkomer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is tè veel om op te noemen.
Vandaar deze site voor je met ontelbare, vegetarische brunch gerecten :)
Zo kun je alles zelf op smaak selecteren.

Toegevoegd na 34 seconden:
=gerechten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Serveer deze gerechten tijdens een uitgebreide brunch!

Komkommersandwich met verse kruidenkaas,

Rozijnenbroodtosti met banaan,

Roomkaas-sandwiches met bacon en tomaat,

Tomatenroomsoep met gebakken balletjes,

Spinaziequiche met zalm,

Crostini met ansjovis, roomkaas en tijm,

Wrap van kalkoenborst,

Hartige wentelteefjes.

Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soep, prei-taart, koude macaroni,verschillende soorten kleine broodjes, eier-omelet, beleg naar ieders smaak.
salade naar keuze, asperge rolletjes, selderij salade, kaas tableau, vis tableau, tomatensalade, komkommersalade.
Succes..