Omdat dan alle doosjes netjes naast elkaar staan en het optisch voller lijkt. Hierdoor staat het hele schap 'gespiegeld' oftewel netjes naast elkaar.

Nette presentatie naar de klant :-). Dit doen ze ook vaak in andere winkels trouwens, let maar eens op bij de Media Markt bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als water rustig is kan je er als een spiegel in kijken. onrustig / golvend water niet. Het betekend dus zoveel als het glad/rustig maken van het schap.
12 jaar geleden
Volgens mij wordt er 'gespiegeld' om de producten die tegen hun houdbaarheidsdatum aanlopen, vóór en grijpbaar in 't vak te zetten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als vakkenvullers de artikelen naar voren hebben gehaald,
dan oogt het geheel zo strak en vlak als een spiegel, waarvan de term is afgeleid, volgens bijgaande bron.