Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik eet een steak van 500 gr + drink weeg ik meer?...

Ben heel nieuwsgierig, als is eet een steak van 500 gr, met patat + salade totaal ongev. 700 gr, + drinken ongev 700 ml (0.7 liter) betekent dat dat ik ga 1 kilo meer wegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Na die maaltijd ben je 1,4 kilo zwaarder ja. Ga maar eens op een (goeie) weegschaal staan voor en na. Het is vrij simpel natuurlijk. Je stopt een bepaald gewicht in je lichaam en raakt 't niet gelijk ergens anders weer kwijt, dus ben je dat gewicht (tijdelijk, tot je moet schijten) rijker.

Toegevoegd na 46 seconden:
Overigens: 700 gr eten en 700 gr (1 ml = 1gr) drinken is 1400 gram is 1,4 kilo. Ik begrijp niet hoe je bij 1 kilo komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal :)
Meten is weten! Dus probeer het maar eens.
Je zult precies zoveel zwaarder zijn, als je maaltijd weegt.
Maar je zult wel heel snel moeten zijn.
Want met een heel nauwkeurige weegschaal, zul je na 10 minuten al ietsje minder wegen. Er zit b.v. veel vocht in je maaltijd (salade en het drinken) en dat zul je ook onmiddellijk weer uitzweten. Echt zweten is dat natuurlijk niet, maar het vocht verdwijnt gewoon via je huid. Wat er daarna allemaal gebeurt, zoals toiletbezoek, dat is wel duidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel dat je op een weegschaal gaat staan en die wijst bijvoorbeeld 70 kg aan.
Nu pak je een doosje met levensmiddelen.
De weegschaal wijst dan 71 kg aan.
Je blijft op de weegschaal staan en eet en drinkt de levensmiddelen op.
Heel voor de hand liggend is het dan, dat de weegschaal 71 kg blijft aanwijzen.

Het antwoord is dus dat je zoveel zwaarder wordt als het gewicht van de levensmiddelen.
Als je naar de wc gaat wordt je weer lichter en gedurende de dag en nacht verlies je ook vocht via je ademhaling en zweet, waardoor je lichter wordt.
Als het goed is blijft e.e.a. in evenwicht en blijf je gemiddeld zo'n 70 kg (in het voorbeeld).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding