Kun je ongeslagen room invriezen?

Ik ben voor een soep maar 100 gr/ml nodig van een pakje van 200 gr/ml. Kan ik de rest invriezen voor later gebruik voor in een soep of saus?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
13.2K

Antwoorden (5)

Je kunt het gewoon probleemloos invriezen, niets mis mee. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vette zuivelproducten kan je zonder problemen invriezen. Maar, ongeklopte room is na het ontdooien minder geschikt om stijf te kloppen.
Amadea
13 jaar geleden
Bij zuivelproducten hangt het van het vetgehalte af. Room en boter bijvoorbeeld, kan je zonder problemen invriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat kan probleemloos. Wat ik erg handig vind is het in te vriezen in een ijsblokjesvorm, dan hoef je volgende keer niet alles meteen te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;a kan absoluut! Hartstikke handig voor sauzen en soepen!
Wat nog handiger is zijn van die ijsklontzakjes!!!

Werkt ook bij restjes wijn of bouillon!
Voordeel van zakjes is dat je ijsblokjestray overhoud voor verse kruiden met water! Invriezen en kan je zo gebruiken...