Kent iemand eten dat heel weinig koolhydraten en vet bevat en redelijk veel eiwit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie biefstuk
bron: dietiste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's zo ongeveer 100 % eiwit - als je hem grilt. En erg lekker ook nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben eiegenlijk wel benieuwd of iemand een recept heeft voor een fatsoenlijk avondmaal puur gebaseerd op eiwitten! Iemand tips/links??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
excuus *eigenlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proteïnepoeder bevat bijna alleen maar proteïne. Je hebt allerlei soorten, zoals gemaakt van wei, soja, hennep, erwten, rijst en aardappel. Sommige soorten bestaan voor meer dan 95% uit proteïne.
Maar ik weet niet of je zo'n los ingrediënt nou echt eten moet noemen, want je eet het niet puur natuurlijk, dus daarom als reactie ipv. antwoord.
Cryofiel
12 jaar geleden
Tonijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt cryofiel!
zie ook :
http://www.bodystore.nl/thema-artikel/eiwitten.html

Antwoorden (9)

Koolhydraten vrij brood bij de alberthein
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tofu en tempeh.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Franse magere kwark
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kipfilet is erg eiwitrijk, koolhydratenvrij en vetvrij. Een andere variant is kalkoenfilet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene groente: Spinazie, andijvie, broccoli, boerenkool, spruiten, sperziebonen.
Deegwaren: Donkerbruin brood, volkoren brood, meergranen brood, roggebrood.
Vis: Eigenlijk alle onbewerkte soorten vis, dus niet gebakken of gefrituurd.
Vlees & Gevogelte: Biefstuk, rundergehakt, rosbief, kipfilet, kalkoenfilet.
Broodbeleg: Alles uit de Vlees & Gevogelte hierboven + pindakaas, slankie, sommige kaassoorten.
Andere groente: Komkommer, bloemkool, wortelen, asperges, tomaten.
Noten: Walnoten, cashewnoten, pistachenoten, japanse mix.
Ontbijtgranen: Bambix, brinta, havermout.
Dranken: Bijna alles waar light op staat en geen alcohol in zit, sojamelk, en uiteraard water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eieren bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlees. Dus dat wordt veel vlees eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ei, gekookt uiteraard, want als je het bakt komt er weer vet bij. Vrijwel uitsluitend eiwit, en wat gezonde en - ook niet geheel onbelangrijk - smakelijke onverzadigde vetten, vitamines A, B, E, D en K in de dooier - die ook voor de helft uit eiwit bestaat trouwens. Geen koolhydraten. Gooi je de dooier weg, dan heb je alleen maar eiwit. In een compleet ei witten ongeveer 82 calorieen, en omdat het voornamelijk eiwit is, vult het ook nog wel een tijdje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
magere zuivel, mager vlees, magere vis, tofu, tempé, krab.
Dit voegt ws. niets toe maar de vraag is dan ook erg algemeen gesteld. Kun je aangeven met welke bedoeling je deze vraag stelt?