Waarom krijg je in een snackbar fritessaus op je friet, als je mayo bestelt?

Fritessaus is niet hetzelfde als mayonaise. Toch krijg je bij de meeste snackbars fritessaus als je mayonaise bestelt. Waarom doen ze dat? Aan de prijs ligt het niet, wat het kost hetzelfde.

bamibal
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omschrijf het verschil eens.
bamibal
12 jaar geleden
Hoezo?

Antwoorden (1)

Friet met of Patat met is friet met mayonaise. In Nederland serveren de meeste snackbars tegenwoordig fritessaus, omdat dat goedkoper is (gezien het minder olie bevat) en de emulsie langer houdt op de warme frieten. Dit wordt door de meeste klanten niet als problematisch ervaren, ook omdat fritessaus als minder ongezond wordt beschouwd door het lagere vetgehalte. In Nederland wordt onder "Patat met" dus veelal friet met fritessaus verstaan. Echte mayonaise wordt dan eventueel apart besteld, waarbij verschil wordt gemaakt tussen Hollandse mayonaise (iets zoeter van smaak) en Belgische mayonaise (iets zuurder van smaak). In België echter blijft het gebruik van mayonaise onaangetast