Is een bloedonderzoek bij allergieën 100% betrouwbaar???

Ik heb een ernstige vraag...

Stel als je allergisch zou zijn voor soja-producten, ik zeg maar iets hé en stel als je deze producten zo'n 6 maanden of langer niet meer zou eten en gewoon vermijden, kunnen ze na 6 maanden of later alsnog aantonen in je bloed dat je allergisch bent voor soja-producten?????

Graag jullie reacties en meningen hierover...

Toegevoegd na 6 minuten:
En hoe zit het met medicijnen-allergie?

Worden deze ook aangegeven als "IgE" of niet?

Ik heb in de afgelopen maanden de volgende medicijnen gebruikt en bij degenen die ik sterk vermoedens heb zal ik er een sterretje achter zetten, zie hieronder:

- Azytromicine
- Amoxiline*
- Diclofenac & Ibuprofen
- Doxycycline*
- Augmentin*
- Triamcinolone
- Dafalgan Codeïne*
- Algostase Mono (1gr)* = Paracetamol 1gr

Voila, dit zijn ze... Dus mijn 2de vraag is: stel als men overgevoelig of allergisch zouden zijn op één van die bovenstaande medicijnen, aan de hand van welke bloedwaarden (afgekort) kunnen ze dat dan zien? Is dat ook IgE?

Dank bij voorbaat
veel liefs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

allereerst zou ik eens een verwijsbriefje aan de huisarts vragen voor de allergoloog. bloedonderzoek wijst niet altijd naar een allergie, maar door een test met plakkers (een groot vel met vierkantjes waarin allerlei stofjes zitten die ze dan op je rug plakken en die moet je dan 3 dagen laten zitten) kunnen ze de stofjes waarvan jij vermoedens hebt aanbrengen en testen. ook bestanddelen van bepaalde medicijnen kunnen hier dan uitkomen.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De toelichting op je vraag is eigenlijk een heel andere vraag dan je hoofdvraag.

Het antwoord op je hoofdvraag is:
Geen enkele test is 100% betrouwbaar, er zijn altijd (ook al zijn dat bij een goede test heel weinig) gevallen die fout-positief (de test uitslag is Ja, terwijl het Nee moet zijn ) of fout-negatief (de testuitslag is Nee, terwijl het Ja moet zijn)., dus ook allergietesten niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb allergie test laten doen in het zkh via plakkers op mijn rug en Voor een week maar deze test verwijste niet op de allergie die ik nog steeds heb vanwege de allergie test en de dermatoloog doctor wist niet van welke stof heb ik nog steeds allergie sinds Juni vorig jaar en ze zie misschien u bent allergisch door een van veel medicijnen die u ze per dag innemen dus bloedonderzoek bij allergieen is niet 100% betrouwbaar , u bent allergisch door een naturale stof of chemische stof en u moët allergie onderzoeken laten doen