ik wil een slaatje maken waarin ik appel en avocado kan gebruiken, wat doe ik er best nog bij zodat het een fris gezond voedzame salade wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (7)

Met tomaat en/of tuinbonen.
Amadea
12 jaar geleden
Cherrytomaat, ananas, wat gerookte kipblokjes. Ik zou er zelf nog een beetje chili(saus) bij doen. Misschien een ongezouten cashewnoot of 2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stukjes gekookte aardappel, selderij, walnoten en rozijnen en een dressing van wat yoghurt met mayonaise en een beetje sinaasappelsap. Heerlijk, mmmmmmmm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(wal) noten, tonijn, pijnboompitten

Toegevoegd na 58 seconden:
met evt wat citroensap of andere frisse dressing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stukjes gerookte kipfilet of gerookte zalm, wortel, komkommer, tomaat, selderijsalade, noten en rozijnen. Lekkere dressing erop croutons erbij en je hebt een maaltijdsalade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
garnalen en cherrytomaatjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dit recept toevoegen en je krijgt een heerlijke salade (de appel kun je er ook bij doen)(eigen recept)

Ingrediënten voor 4 personen

2 filets van gerookte kip

1 avocado

1 citroen

4 tomaten

1 krop sla

1 blikje maïs:

1 limoen

1 eetlepel balsamico azijn

enkele blaadjes dragon

fleur de sel

versgemalen peper

Het recept

Snij de kippenfilets in sneetjes.

Schil de avocado, snij hem in sneetjes, en besprenkel ze meteen met citroen om verkleuring te voorkomen.

Was de tomaten, snij ze in schijfjes en verwijder de pitjes. Snij de helft van de schijfjes in kleine dobbelsteentjes.

Was de sla en snij ze in fijne reepjes. Laat de maïs goed uitlekken.

Doe de slareepjes in een kom. Besprenkel ze met de balsamico azijn en bestrooi met enkele fijngesnipperde dragonblaadjes. Breng op smaak met een beetje zout en peper. Meng alles goed.

Bedek de bodem van een schotel met de sla. Leg er de kippenreepjes op, daarna de avocado- en de tomatenreepjes. Eindig met de maïskorrels en de tomatenblokjes. Bestrooi de schotel met enkele hele dragonblaadjes.

Pers de limoen uit en overgiet de schotel met een stevige scheut van het sap. Bestrooi met wat zout en met flink wat peper.

Smakelijk eten!!

Toegevoegd na 25 minuten:
http://www.goeievraag.nl/vraag/recept-avocado.21802