Zijn van die hartjessnoepjes met teksten erop nederlands of hebben ze die in andere landen ook? En zo ja uit welk land komen ze dan oorspronkelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Van origine heten ze 'Sweethearts' en ze komen oorspronkelijk uit...Amerika.

Ze worden al sinds 1901 gemaakt, maar het ' bedrukproces' bestond al in 1866.

In de Amerikaanse versie gaan tegenwoordig echter wel veel meer kleurstoffen dan wij gewend zijn ; hier zijn het van oudsher pasteltinten.

Ze worden trouwens zo ongeveer overal in de Westerse wereld verkocht ; ik ken ze sowieso uit Duitsland, Frankrijk en Spanje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je nuttige antwoord!

Andere antwoorden (1)

In Noord-Afrika in Cyrene groeide ongeveer 2700 jaar geleden een plant waar heel veel vraag naar was. De stad verdiende veel met de verkoop van die planten.
Waarom iedereen hem graag wilde, is omdat de zaadjes van de plant ervoor zorgden dat vrouwen erg vruchtbaar zouden kunnen worden en dus veel kinderen konden krijgen. Ook kreeg je leuke gevoelens als je van de zaadjes thee maakte en dat opdronk. Dan leek het net alsof je verliefd was. Helaas werd de plant zo populair dat hij uiteindelijk uitstierf.
Het speciale aan die plant zijn de hartvormige zakjes waar de zaadjes in zaten. Op een oude munt die werd gevonden in de ruïnes van de stad kan je een afbeelding van de zaadzakjes zien.
Naar aanleiding van deze plant zijn de snoepjes uitgevonden, die door jon en oud worden gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw! Zo'n verhaal had ik echt niet achter de snoepjes gezocht! Dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Annswers
12 jaar geleden
Wat leuk om te lezen +
Cryofiel
12 jaar geleden
Heb je een bron voor dit verhaal? Zonder bron zou het namelijk zomaar een urban legend kunnen zijn. Enneh - ik neem aan dat het antwoord op de vraag "ja" is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas Cryofiel: ik kan de bron niet meer vinden. Maarruh... als ik zo'n verhaal kan verzinnen dan was ik wel schrijfster geworden. Maar ik blijf zoeken en als ik het weer terugvind dan zet ik het hierbij. Als was het alleen maar om jou tevreden te stellen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Even voor alle duidelijkheid: mijn opmerking was niet bedoeld als verwijt of als kritiek; het was gewoon een vraag. Er zijn namelijk veel verhalen die de ronde doen, en waarvan veel mensen aannemen dat ze waar zijn; dit terwijl het in werkelijkheid doorvertelde verzinsels zijn, de zogenoemde urban legends. Ik ben alleen maar benieuwd of dit ook zo'n urban legend zou kunnen zijn, of dat het een op waarheid gebaseerd verhaal is. Vandaar dat ik vroeg naar een bron. Als je die alsnog zou kunnen vinden, zou dat fijn zijn. Zo niet, dan is er nog geen man overboord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gezocht, maar kan het niet meer terugvinden. Sorry.
Cryofiel
12 jaar geleden
Geen probleem - bedankt voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het ooit nog vind, dan stuur ik het alsnog naar je toe.