Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn Brie nog goed eetbaar?

Ik heb een pakje Brie liggen dat al aangebroken is geweest. De houdbaarheidsdatum zegt 28-11-2010. Het heeft de hele tijd in de koelkast gelegen en hij ruikt volgens mij nog goed. Maar is ie dat ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

En Brie al een schimmel opzich .. Dus het kan niet veel kwaad, het is ook zo zout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor u kunt het gerust eten, wat dat is alleen maar ervoor dat ze in de winkel weten voor wanneer ze het moeten verkopen, dus ga gerust u gang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt aangegeven dat je brie niet langer dan een week moet bewaren, maar bij mij thuis doe ik er vaak wel wat langer over. Dan is het nog prima te eten!

Zolang het goed ruikt en er uit ziet zou ik het eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er geen schimmel op staat kan je hem gerust eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou een stukje moeten proeven,is de smaak nog net als hij moet zijn kun je hem gerust eten maar zit er een andere smaak aan zou ik hem weggooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij is altijd verteld dat je het kunt eten zolang het niet naar ammonia ruikt, zelf lust ik het niet dus verder kan ik je er niet mee helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even goed je neus en je ogen gebruiken. Waarschijnlijk is het geen probleem, en als hij op kamertemperatuur is smaakt hij waarschijnlijk erg goed.
Maar als je het op enige manier niet vertrouwt: gooi het voor de vogels of in de kliko. Je moet geen buikpijn riskeren voor een euro aan brie. Dat is het niet waard.
Maar met brie gaat het niet gauw mis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding