Moet ik mij zorgen maken als ik kip over datum heb gegeten?

Ik heb vandaag per ongeluk kip gegeten die 4 dagen over datum was. De tgt datum was 3 maart en het is vandaag 7 maart… Ik heb de kip open gemaakt op 28 februari, ingevroren op 1 maart en weer laten ontdooien bij 4 graden op 3 maart.

Ik kan eigenlijk wel een beetje lachen om mijn eigen stupiditeit, want ik ben gewoon gaan snijden en bakken zonder naar de datum te kijken. Het zag en rook er ook nog prima uit. Iemand enig idee of ik mij enkele zorgen moet maken? :)

een jaar geleden
in: Koken
4.3K
tinus1969
een jaar geleden
Ja, ik ziu me zorgen maken - maar er is nu niets meer aan te doen…
Ritsuka
een jaar geleden
Het is nu een dag later, voel je je nog goed? Dan is er niks aan de hand.
Als het echt bedorven was merk je dit binnen een dag.

Antwoorden (3)

Als de kip er nog goed uit zag en goed rook, en ze is goed doorbakken, dus dor en door gegaard, dan zou ik me geen zorgen maken.
Ik vraag me wel af waarom je kip op 3 maart gaat ontdooien, en pas 4 dagen later gaat bereiden.
een jaar geleden
Niek727
een jaar geleden
Dat is dus precies de stupiditeit waar ik het over had. Volgens mij deed ik dat op 3 maart met de gedachte het diezelfde dag nog te gaan eten. Is er klaarblijkelijk niet van gekomen
erotisi
een jaar geleden
Maw de tht datum schuift op met de vriesperiode?!
jc54
een jaar geleden
@erotisi; Dat klopt. Bevroren vlees blijft langer goed. De tht of tgt datum geldt voor gekoeld bewaren (dat is NIET bevroren).
Quidplura
een jaar geleden
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Wel nog de vraag waar je de kip hebt ontdooid. Wel gewoon in de koelkast?
Jij hebt die kip ingevroren, dan heb je niets meer aan de houdbaarheidsdatum. Die gaat om het product dat niet ingevroren is, maar gewoon gekoeld bewaard wordt. Ook na bakken of koken zegt die houdbaarheidsdatum niks meer
anneliez
een jaar geleden
Ja, je moet je zorgen maken als je kip hebt gegeten die over de datum is. Het eten van kip dat over de datum is, kan leiden tot voedselvergiftiging. Als je symptomen zoals diarree, misselijkheid, buikpijn of koorts ervaart, raadpleeg dan onmiddellijk een arts.
9 maanden geleden