Is er wel eens onderzoek gedaan wat favoriete gerechten waren bij mensen die echt heel oud zijn geworden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat is het nut daarvan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is er een bepaalde overeenkomst tussen die mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of er een onderzoek naar gedaan is weet ik niet.
Echter is naar mijn weten wel bekend dat Japanners gezond leven en ook het oudst worden, denk aan de rouwe visgerechten waarin de gezonde omega 3 vetzuren zitten en dat de gerechten bovendien in het algemeen maar kort worden verhit.
Ipv boter gebruiken zij een bepaalde soort gezonde olie dus bevat het voedsel daar weinig slechte vetten.
De porties zijn ook kleiner.
Als ik mij niet vergis zijn er ook weinig kleur, geur en smaakstoffen evenals conserveringsmiddelen enz toegevoegd.
Dus biologisch.
Daarbij beweegt de Japanner ook gemiddeld aardig.

Het beste antwoord

Ouderdom is vooral afhankelijk van genetische factoren en daarom is het minder goed te onderzoeken wat de effecten zijn van het dieet. Zo kan iemand die iedere dag van zijn leven gefrituurde rommel eet, best 100 jaar worden, terwijl een gezondheidsfanaat de 50 niet haalt.

Wellicht een waardevolle toevoeging:
Omdat Japanners gemiddeld het oudste worden van alle nationaliteiten is er wel gekeken naar het dieet van de Japanners. Het schijnt dat het visrijke dieet (veel Omega-vetzuren) en de theecultuur daaraan bijdragen.