Hoe zat het ookeweer eerst cocktail dan de soep of anders om ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ettiquette: altijd eerst koud dan warm. hier een leuke site. Bon apetit!

Bronnen:
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/goede_...

eerst cocktail dan soep.

Het isPCS! Eerst Pinkelen,dan Cocktail en daarna de Soep.

Eerst koud voorgerecht, dan warm voorgerecht. Dat geldt dan evt. ook voor tussengerechten.

Als onderdeel van een vijfgangenmenu: 1 soep 2 salade (of ander voorgerecht) 3 cocktail of spoom 4 hoofdgerecht 5 desert Als je het nog uitgebreider wil maken, kun je daar nog aan toevoegen: -1 aperitief 0 amuse 1 t/m 5 6 kaasplankje (met bijvoorbeeld tawny port) 7 koffie Overigens kun je van alles omdraaien: 1 en 2 bijvoorbeeld, of 5 en 6. Maar de cocktail of spoom (in dit verband een tussengerecht) komen het beste tot hun recht voor het hoofdgerecht. Het geeft de gasten wat tijd om de voorgerechten te laten zakken voor ze aan de grootste hap beginnen, en de kok wat lucht om niet te erg te hoeven haasten met het - meestal bewerkelijkste - hoofdgerecht.

Als mijn reactie op het antwoord van SuzyQ leest heb het 13 gangen menuschema.

SuzyQ, die van jou klopt niet helemaal. Vanmiddag als ik thuis ben, en het niet vergeet, zal ik alle (volgens mij) 16 gangen even plaatsen. Daar heb ik nog ergens een boek van mijn opleiding liggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100