Welke kaas lijkt qua smaak op Leerdammerkaas?

Ik hou erg van Leerdammerkaas, maar die kan ik lang niet overal kopen, bijvoorbeeld niet in de supermarkt waar ik het meest kom. Ook is er geen kaaswinkel bij mij in de buurt. Is er een kaas die qua smaak lijkt op Leerdammerkaas?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Leerdammer (de kaas met de grote gaten) lijkt qua smaak wel op Maasdammer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sterker nog, Leerdammer is een merk, Maasdammer is de soort. Leerdammer is dus Maasdammer, en Maasdammer is er in verschillende merken, zoals Svenbo, Jarlsberg, Leerdammer en Kloosterkaas.

Maasdammer wordt ook wel de Nederlandse Emmenthaler genoemd, dus daar lijkt het ook wel wat op.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, dat wist ik niet! +!!!
bamibal
13 jaar geleden
Let wel op dat Maasdammer niet hetzelfde is als Maaslander!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ja, dat is inderdaad snel een verwarring!

Andere antwoorden (1)

Emmenthaler enigzins.