Wat kun je het beste drinken in een warme omgeving?

Hallo,

Ik werk in de keuken waar het regelmatig warm kan worden. Ik word hierdoor ook op een gegeven moment loom. Welke drankje kan ik het beste drinken om
meer energie te krijgen? En werkt een koud drankje
of drankje op kamertemperatuur beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste is om in jouw geval hete thee te gaan drinken.
En zo nu en dan een glas water op kamer temperatuur voor de afwisseling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Koel helder water. Dat is verreweg het beste. Geen calorieën maar wel dorstlessend, afkoelend, en goed voor je lijf!
Amadea
12 jaar geleden
Water, maar NIET ijskoud. Dus gewoon uit de kraan is prima.
Ook je voorhoofd en polsen af en toe koelen is heerlijk, en werkt nog verfrissender. Werderom : niet ijs-koud, gewoon uit de kraan of met een nat doekje.

Eventueel mag dat een drankje zijn met wat zout of suiker er in om ook dat op peil te houden, maar als je in de pauze wat eet (fruit, soep oid) is dat prima. Op gewon alleen water moet je het makkelijk die twee uur tot de pauze kunnen volhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom geen ijskoud water? (Vind het altijd heerlijk verfrissend)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het ook. Maar als je bij hoge temperaturen ijskoud water drinkt (dit geldt ook in de zomer op een terrasje trouwens !) , koelt je lichaam van binnen Zo nsle af, dat het extra warmte moet produceren om weer op temperatuur te komen. Daarna heb je het dus eerder warmer dan koeler. In de hitte drink je dan ook best thee of koffie om af te koelen. Of niet-gekoelde dranken zonder ijs. Niet zo lekker, dat klopt, en als het 'gewoon warm' of zelfs gewoon neutrale temperatuur is, kan dat ook prima. Maar heb je het echt bloed-heet en moet je je kop erbij houden, dan is teveel te koud drinken dus geen goed plan. Zie ook bijvoorbeeld http://www.goeievraag.nl/vraag/warme-koud-warm-drinken.70618
Een willekeurige energiedrank volstaat. Hier zitten veel suikers in die snel in je bloed worden opgenomen, waar je weer even energie van krijgt. Een koud drankje is beter, omdat jou temperatuur hoger is dan normaal. Neem wel kleine slokken ipv het hele flesje in 1 keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak er een goede gewoonte van om gedurende de hele dag steeds iets te drinken, ook al heb je nog geen dorst. Wanner je nl. dorst krijgt, is dit een signaal dat je lichaam een acuut tekort aan water heeft. Drink minstens een goede 2 liter kraanwater of mineraalwater op gewone temperatuur. Naar mate de omgevingstemperatuur stijgt of je meer lichamelijke inspanningen maakt, moet je wel meer drinken. Kruidenthees ( indien ze niet vochtafdrijvend werken) vruchten- en groentensappen
zijn ook goed omdat zij bepaalde vitaminen en andere waardevolle elementen bevatten.

Energedrankjes zijn niet aan te bevelen. Zij hebben een opwekkend effect dat maar van korte duur is; daarna volgt de onvermijdelijke dip.
Gebruik je hier ook teveel van, dan gaat je bloedsuikerspiegel schommelen en raak je niet meer uit het energiedal.
amc
12 jaar geleden
Water...

Toegevoegd na 6 seconde:
Ik drink altijd fris xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ijskoud water, of even in de koelcel of vriescel gaan staan. ook heel fijn en verkoelend