Wat zijn lekkere borrelhapjes om te maken voor een verjaardag?

Ik wil lekkere hapjes maken voor a.s. zaterdag dan de afgezaagde blokjes kaas en worst (kan ook lekker zijn) wie heeft er leuke ideeën?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb ze vorige week nog gemaakt: Gevulde papadaums! (zoete pepertjes). Je koop ze in een pot bij de supermarkt. Uitlekken, droogdeppen en vullen met roomkaas (zonder smaakje). Geheid een succesnummer: De smaak is heel verassend en je zal zien dat je visite er niet vanaf kan blijven. Bij mij is zo'n schaal altijd binnen no time leeg. Je kunt ze ook kant en klaar kopen bij de delicatesse afdeling (of winkel), maar dan zijn ze een stuk duurder, en toch minder lekker vind ik zelf. Wat ik ook wel eens maak zijn gevulde dadels: Dadels doormidden snijden, aan beide binnenzijden wat roomkaas smeren, er een halve walnoot tussen doen en weer op elkaar drukken.

kleine gehaktballetjes, al dan niet met warme sate saus mini loempiatjes Geitenkaas in ham

Kippen vleugeltjes (kan je kant en klaar kopen) opwarmen en klaar. Stokjes sate Stokbrood met lekkere zelfgemaakte kuidenboter Olijven Bowl

zelf popcorn maken, zoet en zout. Kaas met bolletje gember, bitterballen, vlammetjes, komkommer dippen in pindasaus (beetje ouderwets maar toch lekker), leverworst,salade met stokbrood. Wat is een leuk idee?

Laatst heb ik de ouderwetse 'spiesjes' gemaakt met worst, kaas, fruit (meloen) augurk, uitje etc... Een halve meloen gebruikt en deze ingewikkeld met folie en daar de spiesjes ingeprikt. Was een daverend succes!! Andere tip: Tortillas vullen met wat vis of smeerkaas. beetje groen er tussen, oprollen en in kleine stukjes snijden... snel, gemakkelijk en vooral: LEKKER!! Succes!! Toegevoegd na 1 minuut: smeerkaas in de vorm van paturain monchou oid...

Sushi, gebakken garnalen, kleine wraps ingerold met kruidenkaas en gerookte zalm (heel lekker)! Daarnaast zijn loempiaatjes idd ook erg lekker. Je hebt tegenwoordig ook van die mini pizza's. Hangt vooral ook af van het aantal gasten en de moeite die je er in wilt stoppen..

1 blikje partycroissants (24 minicroissants) openen en de croissants lossnijden. Besmeren met rode pesto, oprollen en ca. 7 min.in de oven. heel makkelijk en erg lekker bij de borrel. Het is ook heerlijk om kleine rijpe vijgen in Ardennerham te wikkelen, vast steken met een prikker en een streep mayonaise uit de tube over de vijgen te spuiten. Snijd dadels in, haal de pit eruit en vul ze met glad geroerde kruidenroomkaas.Druk ze licht aan en rol ze in een ½ plakje ontbijtspek. Maal er wat peper over en laat ze ca. 8 min. in de oven bakken op bakpapier in een ovenschaal. Voorverwarmde oven op 200 graden C. Serveer ze naast olijven, gerookte amandelen en kaasblokjes. Laat 1 bl. tonijn ( 200 gr)uitlekken, prak er met een vork 3 el. zure room, 2 el.ketchup, stukjes olijf en kappertjes door. Kruid met Italiaanse kruiden en versgemalen peper. Smeer dit op sneetjes (warm) ciabatta brood. Ook op toastjes is dit erg lekker. Maak een lekkere kaascreme van; 100 gr.Mon Chou die je met 1 el. ketchp opklopt. Klop er daarna 200 gr. geraspte oude kaas en 1 uitgeperst t. knoflook door.Schep de kaascreme in een spuitzzak met kartelmond en bewaar in de koelkast tot gebruik. Deze creme spuit je in stukjes bleekselderij, in soesjes, in uitgeholde kerstomaatjes, in snackcups of in dikke plakken komkommer waar je met een klein lepeltje wat vruchtvlees uit het midden gehaald hebt. In deze holte spuit je de creme en strooi er dan wat paprikapoeder op. . Meng een pakje Mon Chou met een fijngesnipperd uitje. Smeer dit op plakjes katenspek of ham en rol ze op. Snijd het een keer doormidden als je het met ham hebt gemaakt.

Plakken ham besmeren met roomkaas. Oprollen en door tweeën snijden. Op iedere rolletje een augurkje vastprikken met een cocktailprikker. Erg lekker, zijn altijd zo op.

Heel simpel en erg lekker. Bladerdeeg in 4en snijden en dan een mini knakwordt erin rollen. 15 minuutjes in de oven en viola heerlijk warm hapje. kan ook met geraspte kaas.

bij de hema hebben ze mini saucijzenbroodjes, satehapjes en kaashapjes! die hoef je alleen maar even op te warmen in de oven, gegarandeerd lekker.

Chocola doet het altijd goed, Kaas ook trouwens, denk maar eens, aan kaasstokjes, enz..

-ik mis het grootste succesnummer, namelijk gevulde eieren. ik vind het altijd het lekkerste de dooiers te mengen met zout, peper, peterselie een beetje mayonaise, heel klein beetje mosterd en een beetje ketchup. Na opstijven en vlak voor serveren bestrooien met paprikapoeder of pittige paprikapoeder. -Ook erg lekker is een zelfgemaakte zalmsalade voor op een toastje. blikje zalm, beetje peterselie, zout, peper, fijngesneden ui en mayonaise. -Daarnaast is het lekker een pakje monchou te mengen met een fijngesneden uitje. Een lepeltje van dit mengsel op een plakje bacon en pakketjes rollen. -Als laatste: het vlees van een (hele) makreel op toastjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100