Word je altijd besmet met de listeriabacterie na het eten van gewassen en geschaafde wortels met een TGT-datum?

Of is er ook een kans dat er geen listeriabacteri op zit de wortels zijn 8 dagen over datum en ik heb ze gegeten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Nee.
De kans is heel groot dat er geen listeria zit op bijv. gewassen en geschrapte wortels. Daar wordt namelijk tijdens de productie van verse groenten/fruit/vlees/etc streng op gecontroleerd.
Dus als het goed is zit er geen listeria in/op het eten, net als er geen salmonella in zou moeten zitten. Maar het product is niet steriel en zal na een aantal dagen toch slechter gaan worden; andere bacteriën groeien uit en bederven uiteindelijk het product. Vandaar de te-gebruiken-tot aanduiding.
Utrecht
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een hele geruststelling bedankt