Denk dat dit per persoon verschilt.
Er zijn mensen die het hele jaar door ijs eten.
Zo zijn er ook mensen die het hele jaar erwtensoep eten hoor, maar dan denken de meeste aan de winter.
Erwtensoep in de zomer geeft je extra zout, heel erg gezond hoor.
Dus waarom minder ijs in de winter????
Waarom gaan heel veel mensen juist met kerst ijs serveren,
De diepvries in de supermarkt puilt ervan uit.
Daarvoor hoeft het geen kerst te zijn hoor, een dessert met ijs is altijd lekker.
Alleen in de zomer als je buiten in de zon loop, krijg je trek in wat kouds, dat kan dan ook drinken zijn, maar bij veel mensen en vooral kinderen is dit: IJS

Toegevoegd na 4 minuten:
Doordat je door de warme temperatuur buiten meer vocht verliest, heb je ook behoefte aan vocht.
Ijs is natuurlijk ook vocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Veel mensen denken dat je van ijs eten afkoelt. In ieder geval krijg je het wel even verkoeling als je ijs eet. De wens hiervoor is sterker in de zomer dan in de winter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit komt door dat het ijs erg koud is en ijs vind warm niet leuk want dan smelt ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ikke niet
Het is bij ieder verschillend. Ik eet net zoveel ijs in de winter als in de zomer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je associeert ijs met warm weer,
net als boerenkool in de winter.