Nog even over het roodstoven van peertjes, zijn er nog ouderwetse petroleumstellen te koop?

Het schijnt, dat als je iets wilt stoven of laten sudderen, dat je dan met zo'n stelletje het beste resultaat bereikt.
En petroleum, is die nog te koop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon op een sudderplaatje kan het ook prima op het fornuis.

Het beste antwoord

Op marktplaats kan je uitzoeken!
Let wel op dat .... uh.... "pitje"... dat moet je er wel bij hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Met een dikke 100% katoenen draad lukt het ook wel, hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker, Marktplaats! http://kopen.marktplaats.nl/rs/petroleumstel/c0.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoelt het 'lont' dat bij een petroleumstel dikwijls een breed plat stuk stof is dat aan de onderkant gedeeltelijk in de petroleum hangt en wat je omhoog kunt draaien als het vlammetje uit dreigt te gaan. Overigens, Moolkeesje, de pan die staat te sudderen op het petroleumstel moet iets kleiner zijn dan de buitenste ring waar hij op staat. Maar , he he, deze dingen wist je natuurlijk al...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yeps, dat heet ook "pit". Heb het later nog nagezocht: mijn geheugen werkt dus nog prima ;-)

Andere antwoorden (2)

Die kan je in elk geval in kringloopwinkels te koop vinden. En flessen petroleum bij drogisterijen.
Amadea
12 jaar geleden
Op Speurders.nl zijn ze nog te koop.

http://www.speurders.nl/overzicht/?min=&max=&sa=&q=petroleumstel&search=Zoek&catlevel1=&pc=&r=200