Wie weet hoe de "dekseltjes"van pasteitjes worden gemaakt?

Als we een pasteitje eten zit het dekseltje altijd keuris op z'n plaats,hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

Gewoon, een deegrondje er bovenop en goed vastplakken (met water en een beetje druk, je vingers ofzo). Paar gaatjes er in zodat de lucht er uitkan zonder dat het deksteltje scheurt, en klaar.
Vooral met een piemaker is het een fluitje van een cent. Maar gewoon in de oven wil het ook, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het dekseltje wordt gewoon uitgesneden uit het bladerdeeg. Neem drie plakjes bladerdeeg. Druk een rond glas in twee van de plakjes zodat je een rondje eruit stanst. Druk de drie plakjes op elkaar, die met de twee gaatjes boven.

Dan in de oven, met de losse rondjes ernaast. Je krijgt dan een passend rondje en een bakje met een gat.

Toegevoegd na 51 seconden:
Vierkante kan ook, zie foto.

Toegevoegd na 4 minuten:
En voor ronde maak je drie rondjes, waarin je in twee een kleiner rondje uitboort.

Toegevoegd na 7 minuten:
(twee ronde/vierkante plakjes kan ook)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooooh!(bovenste foto)
't Is dat ik mijn eigen nu al in de oven heb..... Hoe wreed kun je zijn! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NB: Ik had namelijk ook nog wel kroketten die ik uit had kunnen pluizen... (http://www.goeievraag.nl/vraag/samenstelling-kruidenmix-vietnamese-pasteitjes.29472)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ziet er lekker uit en ook minder "afval" dan met ronde bakjes (tenminste als je kant en klaar bladerdeeg gebruikt i.p.v. korstdeeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, deze gaat zeker in mijn Fav-map. En ook nog +1 voor de tweede link want dat is een toppie website, vooral als je veel Amerikaanse recepten maakt. Ik maak dan ook heel veel gebruik van "Wegen en Meten" en "Cupconversie" op deze site ;-)