Hoe noem je die snack van harde stukjes banaan, en hoe maak je het zelf?

In de winkel kan je stukjes banaan kopen, als een soort snack of snoep. Het is in plakjes gesneden, en het is behoorlijk hard. Het zit wel eens door een soort notenmix heen. Het is denk ik gebakken of gedroogd ofzo, maar smaakt in ieder geval heel anders dan gewoon een banaan bakken.

Hoe noem je dit precies?
En kan je het zelf maken, en zoja hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Banaan in snackvorm, dat klinkt echt enorm vies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bananen chips is echt wel lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bananenchips ; de zoete zijn lekker, ze zoute kan ik niet zo waarderen....

Antwoorden (8)

Dat heet bananenchips, en je maakt het zelf door dunne plakjes (bak)banaan te frituren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bananenchips
ik koop ze altijd bij de notenboer
mmmmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is een recept

http://www.smulweb.nl/recepten/966936/Bananenchips

en hier nog een:
http://blog.kokenmetfrank.nl/2007/11/bananenchips.html

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.lekkertafelen.nl/recepten/bananenchips-uit-je-frituurpan/

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/361520/bananenchips-met-mangochutney-cara-bisch-gebied-suriname?rq=bananenchips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel handig is dat je speciale bak banaan koopt dat is een andere soort banaan kun je wel krijgen bij de ah xl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens bij gekonfijte banaan (en andere vruchten)
12 jaar geleden
Het zijn bananenchips en je maakt ze zelf heel gemakkelijk door de plakjes van stevige, rijpe bananen (zonder bruine plekjes) in citroensap te wentelen, af te drogen door met keukenpapier te deppen en ze op wax papier of bakpapier dat ingespoten is met anti-aanbakspray, in een oven van 100 graden, te laten drogen. Zet een houten lepel tussen de ovendeur zodat die op een kiertje staat. Kan ook in de magnetron.
Leg hetzelfde papier op de draaischijf, beleg met de banaanplakjes en laat op de helft van het vermogen een kwartiertje draaien. Kijk of ze al droog genoeg zijn en draai ze anders om en droog ze wat langer tot ze goed zijn.
amc
12 jaar geleden
Die snack noem je bananenchips en zijn zelf makkelijk te maken.

Boodschappen lijstje,
olie
bakbanaan.

Te verkrijgen op de markt, de Surinaamse winkels, en de alom bekende Toko’s en Chinese- supermarkten.

Bereidingswijze;

Een hapjes pan of wok, koekenpan op de warmte bron zetten, goed heet laten worden, een scheut olie erin doen.

Bakbanaan,van de schil ontdoen, en met een kaasschaaf in dunne schijfjes snijden, deze schijfjes kort laten bakken in de hete olie, en de schijfjes wel omdraaien a.u.b.
Gebakken schijfjes op keukenpapier leggen om overtollige olie op te vangen, kruiden zoals zout/peper of lekkere kerrie naar smaak opdoen.
Dit kan warm en koud gegeten worden.

Eet smakelijk !!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bananen_chips_zelf_te_bakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je deze: http://www.esta-biologisch.nl/assortiment/images/large/81182.png

Zo ja, dan zijn dat hele andere bananenchips dan hierboven beschreven (Surinaamse) bananenchips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zijn de dingen die ik bedoel.