Kent iemand stevia tabletjes die niet zo'n aparte smaak heeft?

Ik ben overgegaan van gewone suiker naar stevia (zoetjes/ tabletjes), maar ik vind het zo'n vreemd smaakje hebben. In ieder geval heel anders dan gewone suiker. Ik heb verschillende merken uitgeprobeerd, maar het valt toch tegen en kan niet aan de smaak wennen. Kent iemand een merk welke wel goed van smaak is; meer de smaak van gewone suiker heeft?

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik bedoel echt Stevia tabletjes/zoetjes, deze bevatten n.l geen aspartaam (en daar gaat het mi m.n om) en is een natuurlijk produkt. Je hebt verschillende merken van Stevia.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Stevia is de zoetstof van de Honingplant. En Stevia, smaakt altijd als Stevia. Dus heel anders dan gewone suiker. Het heeft een typische nasmaak, waar je aan moet wennen. Zo hebben wij al jarenlang rietsuiker, ook dat smaakt anders dan gewone suiker. Maar na verloop van tijd, merk je dat niet meer, zo ook met Stevia, je moet er gewoon aan wennen. Alles is natuurlijk beter dan aspartaam. Pas sinds een maand, is Stevia officieel toegestaan in ons land, het is jarenlang tegengehouden om duistere redenen. Zo zijn er nog wel meer zoetstoffen van planten die wachten op toelating.

Je kunt het huismerk zoetjes van bijvoorbeeld jumbo of c1000 proberen. Natuurlijk gebaseerd op eigen smaak! Maar ze smaken in mijn ogen naar gewone suiker.

canderel en natrena, dat zijn volgens mij de beste, de goedkopere merken hebben allemaal een chemische bitere bijsmaak.

Dan moet je Tagatesse kopen. Bij Tagatesse is de zoetstof sucralose gebruikt. Deze combinatie zorgt voor een goede zoete smaak, zonder vervelende nasmaak. Toegevoegd na 1 minuut: http://www.dieetwebshop.nl/shop/Damhert-Tagatesse-Dispenser-met-zoetjes-p-619.html Toegevoegd na 5 minuten: Even deze toevoeging voor alle duidelijkheid: Behalve Tagatesse is ook de zoetstof sucralose gebruikt. Deze combinatie zorgt voor een goede zoete smaak, zonder vervelende nasmaak.

Candarel gourmet. C1000 eigen merk. Suc6.

Probeer eens Tagatesse (van de fa. Damhert uit België). Is 100 procent natuurlijk, calorie-arm en neutraal van smaak. Te koop bij de Plusmarkten, Eko Plaza en naar het schint bij de grotere AH's.

Bronnen:
www.stevia.startpagina.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100