Een fijnproever is niet een bepaalde standaard titel.
Het betekend niet (per se) dat je verstand van eten hebt.
Het KAN het echter wel betekenen.
Het zijn veelal zelf geclaimde titels van mensen die vinden dat ze een verfijnde smaak hebben. Dit kan je moeilijk meten.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je in staat bent om zonder te zien wat je voorgezet krijgt te proeven wat het verschil is tussen twee gelijksoortige etenswaren van andere samenstelling, en kunt uitleggen waarom je het ene meer apprecieert dan het andere.
Amadea
12 jaar geleden
een fijnproever is geen beschermde titel, dus je mag zelf weten wanneer je jezelf zo noemt. Al proef je nog geen verschil tussen worst en kaas.