Met hoeveel gewone pintjes (5% alcohol, 25cl) komt één blikje Stella Artois (5,2%, 33cl) overeen?

Ik zou zeggen dat het met 1.5 standaardglazen overeenkomt. Dus mag ik zo 2 blikjes opdrinken en toch nog rijden? Heb ik dan 3 hoeveelheden (standaardglazen) alcohol op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zou je denken van niet drinken als je nog moet rijden? Gewoon nee ook geen 1tje.

Antwoorden (1)

Je kan inderdaad de verhoudingen op elkaar delen. Dan kom je grof uit op 1.5 blikje, zoals je al zegt.
Maar de 2 biertjes max grens is wel een indicatie. Uiteindelijk gaat het om het promillage in je bloed. Dat kan indien je bijv. erg licht bent sneller oplopen. Of bij de blikjes naar binnen gieten komt ook alles in een keer in je bloed. En indien je twee uur met een blikje doet. Dan is er ook weer zoveel alcohol door je lichaam gefilterd, dat er bijna 0% overblijft. Indien je bijv tussen 20 en 22 twee blikjes drinkt en dan om 0 uur gaat rijden. Heb je in feite nog ruimte voor nog twee blikjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke antwoord.
Gewicht is inderdaad belangrijk. Hoe minder je weegt, hoe sneller alcohol in lichaam zit waarschijnlijk!