Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik het snelst spruiten schoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
even wassen in warm water is voldoende
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met wassen spoel je vuil ed. weg, maar het kontje eraf snijden zou ik toch echt wel doen.Dit is niet te eten. Spruiten blijven bewerkelijk om klaar te maken. neem er de tijd voor, ga er rustig voor zitten of neem diepvriesspruitjes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

buitenste blaadjes eraf stukje stronk en dan met een mesje in het kontje in kruisen diepe snede zo worden ze in 20 minuten gaar en niet bitter

Toegevoegd na 1 uur:
eraf, moest nog achter het woordje stronk:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adriana
12 jaar geleden
Helemaal goed , zo zou ik ook geantwoord hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je!!!,van m,n moeder geleerd en ik ben er dol op!! groetjes

Andere antwoorden (3)

snij het kontje eraf en trek de buitenste blaadjes eraf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ja sneller kan haast niet...
Amadea
12 jaar geleden
De buitenste blaadjes hoeven er alleen maar af als ze vergeeld zijn, anders kunnen ze gewoon blijven zitten. Het stronkje even inkruisen helpt om de kooktijd te verkorten, dus dat is wel handig om erbij te doen.
Spruiten maak je schoon door een dun plakje van het stronkje weg te snijden en de lelijke of beschadigde blaadjes te verwijderen. Als je het sneller wil hebben dan kan je zogenaamde panklare spruiten in de supermarkt kopen. Deze zijn al schoongemaakt en kunnen dus direct de pan in. Sneller gaat niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de spruitjes heel erg vers zijn uit de moestuin ofzo hoef je ze alleen te wassen Verkleuring van het blad komt meestal door te lang liggen op een niet juiste temeratuur Iets grotere spruitjes kan je onder even inkeepen voor het sneller garen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding