Bestaat er een lijst waarin alle stoffen die de goji-bes bevat met hun hoeveelheid per eenheid is aangegeven?

Ik gebruik deze bes al maanden, en voel me daar goed bij, doch vind ik nergens een lijst die precies aangeeft wat het bevat per 100 gram bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Is lekker he, ik gebruik het ook elke dag. In de yoghurt, dan zuigen ze nog wat vocht op en zijn het meer rozijntjes (iets minder taai)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, ik neem ze iedere ochtend. Spoel ze eerst goed (pesticiden) en laat ze weken in lauwe kruidenthee. Soms wat in de blender met melk en een stukje banaan, je kan er alle kanten mee uit. Verhitten doe ik ze niet (verwerken in gerechten) wegens verlies van vitaminen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Nee, ik verhit ze ook niet.
Ik vind ze in de yoghurt lekker bij mijn muesli. Er zit ook chiazaad, lijnzaad, hennepzaad en kaneel door,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chiazaad moet ook gezond zijn heb ik gehoord; ik ga daar ook eens wat van opzoeken. Hennepzaad? Welke voordelen bieden die?
Ritsuka
10 jaar geleden
Eiwitten, omega 3 en omega 6.
Het was in de aanbieding, heb het nog maar net.
http://www.sportsnuts.nl/producten/pro/77/Hennepzaad-biologisch-gepeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik voer dit (klein hennepzaad) al jaren aan mijn kanaries. Interessant, ook eens proberen.

Het beste antwoord

Ik heb hier een lijst kunnen vinden, maar het is inderdaad lastig om een echt betrouwbare bron te vinden. (In de bron is het beter te lezen)

Voedingswaarde per 100gram ADH

Kcal 370
Eiwitten: 12%
Vet: 10%
Koolhydraten: 68%
w.v. Polysachariden: 31%

Vezels: 7,7 g
Calcium : 112 mg
ijzer: 9 mg 100%
Selenium: 50 mcg 91%
Fosfor: 71 mg
Magnesium: 32 mg
Kalium: 1,132 mg 24%
Zink: 2 mg
Vitamine B2: 1,3 mg 100%
Vitamine B6: 0,14 mg
Vitamine C(*kan varieren): 29mg- 148 mg
Vitamine E: 4,33 mg
Beta-caroteen: 7 mg
Zeaxanthine: 100mg- 200 mg

Toegevoegd na 41 seconden:
Gojibessen bevatten 18 aminozuren, waarvan er 8 essentieel zijn. De aminozuren isoleucine, leucine en lysine zijn o.a. in verhouding zeer duidelijk terug te vinden in deze besjes. Om een positief effect te hebben, stelt de richtlijn dat je gedurende langere tijd 10 tot 25 g per dag zou moeten eten. Daarnaast is het verstandig je voedingsschema te variëren en regelmatig af te wisselen tussen groenten en (gedroogd) fruit om je lichaam variatie in natuurlijke vorm te kunnen aanbieden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi antwoord en bedankt voor je link, daar kan ik verschillende mensen blij mee maken. Ik zie dat de kiloprijs goedkoper is dan waar ik ze nu bestel. Krijg je korting met grotere hoeveelheden?
Ritsuka
10 jaar geleden
Geen idee, ik gok het wel. In verhouding minder verrpakkingsmateriaal nodig, is over het algemeen altijd goedkoper.