Bestaat er een lijst waarin alle stoffen die de goji-bes bevat met hun hoeveelheid per eenheid is aangegeven?

Ik gebruik deze bes al maanden, en voel me daar goed bij, doch vind ik nergens een lijst die precies aangeeft wat het bevat per 100 gram bijvoorbeeld.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb hier een lijst kunnen vinden, maar het is inderdaad lastig om een echt betrouwbare bron te vinden. (In de bron is het beter te lezen) Voedingswaarde per 100gram ADH Kcal 370 Eiwitten: 12% Vet: 10% Koolhydraten: 68% w.v. Polysachariden: 31% Vezels: 7,7 g Calcium : 112 mg ijzer: 9 mg 100% Selenium: 50 mcg 91% Fosfor: 71 mg Magnesium: 32 mg Kalium: 1,132 mg 24% Zink: 2 mg Vitamine B2: 1,3 mg 100% Vitamine B6: 0,14 mg Vitamine C(*kan varieren): 29mg- 148 mg Vitamine E: 4,33 mg Beta-caroteen: 7 mg Zeaxanthine: 100mg- 200 mg Toegevoegd na 41 seconden: Gojibessen bevatten 18 aminozuren, waarvan er 8 essentieel zijn. De aminozuren isoleucine, leucine en lysine zijn o.a. in verhouding zeer duidelijk terug te vinden in deze besjes. Om een positief effect te hebben, stelt de richtlijn dat je gedurende langere tijd 10 tot 25 g per dag zou moeten eten. Daarnaast is het verstandig je voedingsschema te variëren en regelmatig af te wisselen tussen groenten en (gedroogd) fruit om je lichaam variatie in natuurlijke vorm te kunnen aanbieden.

Bronnen:
http://www.sportsnuts.nl/producten/pro/19/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100