Wie heeft er een lekker recept voor mij?

voor hapjes,warm/koud buffet,buitenlands ect....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (12)

Escabeche

Dit is een bepaalde, uit Spanje afkomstige bereidingswijze, eigenlijk een manier om te marineren.

http://www.smulweb.nl/745765/koken/recept/Escabeche

Ik doe het met stukjes stevige vis. Maar kan ook met kip of andere soorten vlees.

Bij mij zijn ze er DOL op. Lekker op een warme dag, stokbrood, wijntje...
Water loopt me al in de mond!

Ik verdubbel vaak de ingredienten voor de marinade.. maakt t wat pittiger. Gewoon een keertje uit proberen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dadels gevuld met monchou erg lekker en bleekselderij gevuld met boursin. Kleine hapjes die makkelijk te maken zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben gek op tapas en meze kijk eens naar http://www.jannekes.nl/index.htm?url=/tapas.htm
succ6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.ah.nl/recepten
13 jaar geleden
Kijk even in het archief van GV die vraag is al geweest.

Dadels gevuld met boursain.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een anchoiade, een heel erg lekkere smaakvolle dip voor brood, maar ook voor rauwe groeten als witlof, paprika, champignons, koolblaadjes, sla, of stukjes brood en toast. Heerlijk!
http://kookrecepten.wordpress.com/2007/11/28/anchoiade/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze dip is erg lekker
Pannenkoeken - Flensjes

Info:
Flensjes zijn dun, hoe dunner hoe beter.
Pannenkoeken zijn dikker,kunnen zelfs erg dik, groot en of gevuld zijn.

De kunst van pannenkoeken of flensjes bakken zit in het afstellen van de hittebron.
De onderkant van de pannenkoek of het flensje moet lichtbruin zijn op het moment dat de bovenkant net gestold is.
Eieren worden toegevoegd om de flensjes of pannenkoeken luchtiger te maken.

Dit pannenkoekenbeslag is bedoeld voor circa 8 pannenkoeken van normale dikte gebakken in een gewone koekenpan.

Benodigheden:
pannenkoekenmes, garde, pollepel

voor flensjes: 150 gram bloem
voor pannenkoeken: 250 gram bloem
1 of 2 eieren
een halve theelepel zout
een halve liter melk (of half melk half water)
boter of margarine om te bakken.

Bereidingstijd: circa 45 minuten.

Bereiden:
Maak beslag door de bloem, de eieren en het zout met circa 1 deciliter van de melk met een garde glad te roeren.
Als alle klontjes er uit zijn de rest van de melk er pas in gedeelten door kloppen.
Vul, om de flensjes of pannenkoeken warm te houden, een steelpan voor de helft met water.
Breng het water tegen de kook aan, draai het vuur laag en leg een (oud) bord op de pan.

Smelt een klontje boter in de koekenpan, beweeg de pan en laat de gesmolten boter over de hele bodem van de pan uitvloeien.
Giet met een pollepel 1 achtste deel van het beslag in de pan.
Neem de pan van het vuur en laat het beslag met een draaiende beweging gelijkmatig uitlopen.

Bak het flensje of de pannenkoek op een niet te hoge hittebron aan de onderkant lichtbruin.
Keer om met een pannenkoekenmes als de bovenkant gestold is en bak de andere kant ook lichtbruin.
Laat het flensje of de pannenkoek uit de pan glijden op het bord op de pan met warm water.
Bak de rest net zo.

Lekker met:
Suiker, jam, stroop, honig, rabarber.

Tips:
Als de flensjes of pannenkoeken steeds aanbakken, was de koekenpan dan om en droog de pan af.

Smelt 2 of 3 eetlepels boter in de koekenpan en roer de gesmolten boter door het beslag, nu laten de pannenkoeken of flensjes makkelijker los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Dadels gevuld met mon chou en dan omwikkelen met bacon of ontbijtspek en dan even in de oven.

1 blik zwarte olijven zonder pit, fijmaken met 4 stukjes ansjovis (blikje) 2 tenen knoflook en wat olijfolie alles doorelkaar niet te fijn.

1 Avocado (rijp) 2 tomaten in hele kleine stukjes, 1 teentje knoflook (of meer) 1 eetlepel zure room en een paar fijngeneden koriander. Avocado prakken niet te fijn en knoflook door een persje dan alles door elkaar husselen.

eet smakelijk
Vera
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi da nk je dit hapje was favoriet bij de vere nigi ng(lets)
de twee schalen waren leeg hmmm
Hier een recept voor een heerlijk hapje, het is even wat werk maar het is heerlijk.

nodig:
300 gr gepelde hazelnoten
200 gr roomkaas
8 bolletjes gember

Hak de hazelnoten fijn (heel fijn) en rooster deze voorzichtig in een koekenpan.
Hak de bolletjes gember fijn.
Meng de gember door de roomkaas.
Maak bolletje van het roomkaasmengsel ter grote van een soepbal en rol deze door de geroosterde hazelnoot.

Prikketje er in en serveren maar.
Succes verzekerd.

(De hoeveelheden van de ingredienten zijn ongeveer.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, voor goede ideeen moet je eens kijken op www.lets
cookit.tv. Daar staan heel veel gratis te bekijken filmpjes op met recepten. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaisersmarren!

Het favo recept van de Oostenrijkse keizer Franz Jozeph. En het schijnt hem zelfs van de dood gered te hebben maar dat weet ik niet precies. Lijkt op geroerbakte reepjes pannekoek, maar dan veel lekkerder!

Recept:

Nodig:
50 gr.blanke rozijnen
rum (optioneel)
11/4dl melk
100 gr bloem
4 eetl.slagroom
zout
3 eieren,gescheiden
vanillesuiker
30 gr. boter
40 gr.geschaafde amandelen
poedersuiker

Doen:
Rozijnen weken in Rum of water
Slagroom melk en bloem roeren met een snufje zout.
en de eierdooiers, en laten rusten. Het eiwit stijfkloppen met de vanillesuiker en voorzichtig erdoor spatelen.
De boter in de koekenpan smelten en de amandelen 1 min.bakken
Het beslag erop en de rozijnen erover strooien.
Ongeveer 4-5 min bakken en keren.
Met een lepel verdelen en de poedersuiker eroverstrooen.
KLAAR!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeveel recepten wil je hebben....
Mediterrane pastasalade (6 personen)

Ingrediënten
250 g pasta
250 g haricots verts
1 kleine rode ui
1 gele paprika
2 roma tomaten
100 g zwarte olijven zonder pit
2 augurken
2 bakjes tonijnsalade a 300 g
2-3 el fijngehakt basilicum
peper
1 krop eikenbladsla
50 g zachte geitenkaas

Bereidingswijze
Kook de pasta in water met zout in ca. 10 min. beetgaar. Maak de haricots verts schoon en snijd ze in stukjes van ca. 2 cm. Kook de haricots verts in een pan met ruim kokend water met zou in ca. 5 min. beetgaar. Spoel ze in een vergiet af onder koud water en laat ze goed uitlekken. Pel en snipper de ui. Maak de paprika schoon en snijd hem in kleine stukjes. Snijd ook de tomaten en de olijven in stukjes. Hak de augurken grof. Giet de pasta af en schep de tonijnsalade met de groenten, de tomaten, de olijven, de helft van de augurk en de basilicum erdoor. voeg peper en zout naar smaak toe. Was de sla, maak de bladeren goed droog in een slacentrifuge en bekleed een wijde schaal met de bladeren. Schep de pastasalade erin.

of deze?

GEHAKT MET TAUGÉ 5 personen

Ingredienten:
500 gram gehakt h.o.h
2 kleine uien
5 verse rijpe tomaten
250 gram champions
150 gram taugé
4 eetlepels ketjap manis
1 mespunt sambal
verse knoflook naar wens
peper uit de molen
iets zout
pak rijst

bereiding:
rul het gehakt goed door
snij ondertussen de uien en de champions
snij de tomaten in parten
voeg de uien bij de gerulde gehakt en laat het even gaarkoken.
voeg daarna de champions en de tomaten toe .
keer de tomaten zo dat het schil naar binnen ligt en gaarkookt.
voed de ketjap,knoflook,sambal,peper en het zout toe en laat het geheel goed gaar koken.
als het geheel gaar is kun je de velletjes van de tomaten verwijderen en is het gerecht klaar.
vlak voor je het gerecht op de tafel zet roer je de taugé erdoor .

gehakt met taugé is heerlijk bij rijst
eet smakelijk!