ik heb een complete gans gekregen hoe moet ik hem plukken en hoe dan verder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gans is moeilijk te bereiden. Na het plukken en schoon maken en besterven (geldt dat ook voor een gans?) moet hij of zij uren in de oven onder voortdurend bedruipen met eigen vet en dan nog blijft het vlees vaak droog. Het ganzenvet wat je opvangt in de braadslee is wel erg lekker om allerlei zaken in te braden en te bakken en is heel lang houdbaar. Maar je kunt dat beter in een pot kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, eigenlijk ben jij stelliger dan ik als je zegt dat jagers dat met vogels deden. Misschien een Goeie Vraag ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een ouwe kip kan flink taai zijn. Maar als een gans het haasje is, nou ja , enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens zie ik op wikipedia dat men ook gevogelte laat besterven. Dat heet 'faisandage'. Het is niet gebruikelijk omdat er gevaar bestaat voor bacteriën als salmonella.

Antwoorden (1)

ja je moet er gewoon alles uittrekken, kijk maar even op het filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=idPVEfDEB2k

Toegevoegd na 6 minuten:
en dan maak je er een gerecht mee klaar..
er staan 101 recepten op smulweb

http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=gans&type-recepten=recept
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar filmpje Marion. Ik neem aan dat de gans van de vraagsteller al dood is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mag het hopen...ik schrok er ook van allemaal dierenleed..
maar de vraagsteller vroeg hoe schoon te maken...