Wat kun je doen met het schuim dat komt te staan op appelsap dat je net geperst hebt?

Het wordt meestal weggegooid,maar kun je er gelei of jam van maken of iets anders?

10 jaar geleden
in: Koken
3.6K

Het beste antwoord

Daar kun je niets mee doen. Hoogstens late staan tot het weer gewoon vloeistof wordt. Schuim bestaat voor 99,9% uit lucht. Weggooien is dus geen verspilling.
Je kunt die schuimballetjes laten knappen met een beetje zeep. Maar voor consumptie is dat niet zo geschikt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik drink het altijd gewoon mee op, niks mee aan de hand.
flyingcrow
10 jaar geleden
Het is heel dik schuim met veel vaste stof,het gaat over emmers sap het blijkt gekookt goed geschikt voor appelmoes En Reddie,je zou bellen kunnen blazen als je zeep toevoegt! ;-))