Wat gebeurt er als je de oven en magnetron tegelijk gebruikt?

Ik heb een combi magnetron en die heeft ook een stand, waarbij de over 200graden gaat en de magnetron op 44%. Nu heb ik alleen geen idee in welke gevallen ik dit zou kunnen gebruiken. Lijkt me niet dat ik hier mijn appeltaart in kan bakken of is dit juist wel aan te raden?

Het zelfde geldt voor grill magnetron combinatie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
14.9K

Antwoorden (3)

Dan functioneert het gewoon. Deze functionaliteit zit er op en spullen die verkocht worden, dienen getest te zijn.

Een voordeel is het volgende:
-als de oven en magnetron tegelijkertijd ingezet worden, halveert de bereidingstijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik pizza warm maak dan doe ik dat met oven en magnetron. Ipv 15 minuten hoeft het dan maar 8.

Als je ook een crisp-plaat hebt wordt ie nog lekkerder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Crisp plaat is dat niet gewoon een bakplaat? En een pizza leg ik normaal op een grillplaat, maar die is van metaal en kan natuurlijk niet in de oven als ik magentron/oven combinatie gebruik?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een crispplaat heeft een speciale coating. Misschien kun je die ook los kopen, echt een aanrader.
Ik braad een kip in 13 minuten op 250 graden en de magnetron op 100% (= bij mij 1000 watt). Braad je een kip op het gas dan duurt het 45 tot 60 minuten. Een combimagnetron heeft dus erg veel zin.