Wat is het vershil tussen nectar en geconcentreerd sap? Wat is het gezondst?

Verschil nectar en geconcentreerd sap

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.1K

Het beste antwoord

Sap bevat geen toevoegingen behalve water, nectar mag ook toegevoegde geur-kleur en smaakstoffen of toegevoegde vitamines bevatten. Bij geconcentreerd sap is er water uit het sap gehaald. De meeste sapjes zijn ergens onderweg 'geconcentreerd' geweest om op transportkosten te besparen, het water wordt later weer toegevoegd.
Over het algemeen is sap gezonder dan nectar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt je beter afvragen wat het minst ongezond is. Vruchtensap is dermate rijk aan suiker dat het bij zowat iedere methode om af te vallen ontraden wordt.

Nectar bestaat voor minder dan de helft uit fruit en wordt vaak 'verrijkt' met water en suiker. Dat is dus dubbel slecht voor je gezondheid. Drink je sap dan kun je beter verdund diksap gebruiken maar nog beter is het om fruit gewoon te eten en dan ook nog niet teveel.

Toegevoegd na 58 seconden:
Twee stuks of porties fruit per dag is voldoende en als je wilt afvallen is niet meer dan één beter.