Makreel gekocht (vacuum verpakking). Wat te doen?

Is dat een kwestie van kop en vel eraf? Ik ga er geen gerecht mee maken maar gewoon alleen de vis eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Gewoon , kop eraf halen ,vlak achter de kop zit nog een stukje vis wat heel lekker schijnt te zijn, en ook opletten voor eventuele graatjes.
Smakelijk eten.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja kop en vel en de grote ruggegraat binnen in eruit halen en uitkijken met kleine graatjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja heerlijk hoor ben jaloers haha
ik neem aan dat ie wel is schoon gemaakt. In dat geval kan je hem op de huid bakken (in olie) wel de huid goed zouten. Kop er inderdaad afhalen.
Je kan hem ook ontvellen en fileren en dan alleen de filetjes bakken. Wel even door de bloem halen dan.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je snijdt kop eraf en staart. Daarna op z'n kant leggen en vel eraf. Dan door midden halen en ruggengraat eruit halen. Daarna met de vingers nalopen op gaten en eruit halen die er nog zitten. Alle afval in goed verpakte zak doen en wegdoen. Eet smakelijk!