knijpertjesdeeg hoe maak je die?

ik wil graag knijpertjes maken maar weet de samenstelling van het deeg niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nieuwjaarsrolletjes of knijpertjes. Ingrediënten 300 gr.tarwebloem- 300 gr. basterdsuiker (wit) 2 pakjes vanillesuiker 2 eieren , 3 dl. lauw water 150 gr. boter 1 mespuntje zout, 1 theelepel kaneel, Benodigdheden knijpertjesijzer Bereiding Ijzer 10 min. voorverwarmen, Boter zachtjes laten smelten ( pas op dat de boter niet bruin wordt ) Alle ingrediënten bij elkaar mixen tot een gladbeslag. Het ijzer invetten met wat olie, hoeft maar één keer. Nadat men het wafelijzer heeft voorverwarmd, bak je steeds een dessertlepel vol met deeg. De wafeltjes worden dan zeer dun en goudgeel. Het is heel belangrijk dat je de hoeveelheid van het recept precies aanhoud om de juiste dunheid van het deeg wordt bereikt Tip ! Voor het goed lukken van de knijpertjes is het balangrijk dat na het vullen met deeg , het apparaat snel gesloten wordt en de grepen goed tezamen worden gedrukt.Door de druk word het deeg snel en gelijkmatig verdeeld en gebruind. Warm oprollen. Mijn kookverhaal Ik wil het nieuwe-jaar starten hier op KOOKJIJ met twentse knijpertjes. Recept is van Oma en overgroot Oma. het wordt steed weer aan de volgende generatie door gegeven.En nu geef ik het door bij KOOKJIJ ! Ik gebruik geen ouderwets ijzer, maar met de moderne wafelijzer, overal te koop. Veel succes met het bakken. Opmerking De rolletjes voor niet direct gebruik in een goed afgesloten trommel, anders worden ze zacht. Voor direct gebruik, vullen met slagroom. Aantal personen vondt ik moeilijk te zeggen, daarom kunnen het wel meer of iets minder zijn. Maar eerder meer. Toegevoegd na 1 minuut: http://www.kookjij.nl/recept-nieuwjaars-rolletjes-of-knijpertjes

Ingrediënten: 1 pond patentbloem 2 ons plantenmargarine (of roomboter) 4 ons kristalsuiker 3 eieren 1 pakje vanillesuiker citroensap Boter in een steelpannetje laten smelten op een zacht pitje. Eieren kloppen. Suiker erbij mixen, en dan de gesmolten boter. Daarna meel boven de beslagkom zeven en alles goed door elkaar mengen. Dit beslag een poosje in de koelkast laten rusten. Dan balletjes ervan maken, ongeveer zo groot als stuiters of flinke soepballetjes.

Bronnen:
http://www.starfishandcoffee.nl/recept/Kniepertjes

500 gram suiker 500 gram bloem 250 gram margarine ongeveer 400 ml handwarm water 2 eieren (kamertemperatuur) 2 zakjes vanille suiker Dit zijn de ingrediënten Weeg alles af, meng het in een mengkom. Voeg aLs laatste het water toe en meng het met de mixer tot een egaal beslag. Het moet makkelijk door te roeren zijn. Eventueel iets water toevoegen (voorzichtig maak het niet dun). Bakken maar! Blijft het plakken? Op gevoel ietsie warmer bakken of nog een keer met slaolie insmeren. Succes!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100