Wat is allemaal suikervrij eten en drinken?

Ben sinds kort op suikerdieet, maar word een beetje zat van dat fruit en water de hele tijd. Wat kan ik nog meer eten en drinken waar geen toegevoegde suikers in zitten en ook geen kleurstoffen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zo'n beetje alles wat je zelf klaarmaakt. Als je kookt van verse ingrediënten, en je stopt zelf geen suiker in je maaltijden, zitten er dus geen toegevoegde suikers in het eten. En ik neem aan dat je sowieso van de flesjes kleurstof afblijft. Ik vraag me wel af welke maffe alterneut heeft besloten om je een 'suikerdieet' (vanwege adhd was het toch?) voor te schrijven, en je vervolgens zulk extreem suikerrijk voedsel te laten eten. Want dat is fruit. Van wat je nu vertelt, krijg je *voornamelijk* suiker binnen, en kom je heel veel voedingsstoffen tekort. Fruit is best gezond, als deel van een gevarieerd dieet. Alléén fruit is niet alleen iets dat je zat wordt, maar ook een monodieet waarmee je gewoon geen volwaardige voeding binnenkrijgt. Als ik jou was, zou ik even langs een echte arts of een echte diëtist gaan om je te laten voorlichten over gezond eten. Want op deze manier help je jezelf op langere termijn behoorlijk in de vernieling.

Makkelijkste manier, om te bepalen, of een product toegevoegde suikers en kleurstoffen bevat is, door op de verpakking te kijken bij de ingredienten.

Pure volwaardige voedingsmiddelen. - Verse groente en fuit - Roomboter ipv halvarine - Onbewerkt vlees - Eieren - Noten (liefst ongebrand) - Verse vruchtensap enz. Altijd kijken wat er op het pak staat! Koop het liefst biologische produkten.

Bij de biologische winkel heb je zeer veel producten zonder suiker, ook snoep en chocoladepasta enzo. Het is dan vaak met andere zoetstoffen, zoals bijvoorbeeld maisstroop. Het is wel iets minder zoet dan dingen met echte suiker, maar dat went vrij snel, en dan is het toch wel erg lekker. Bij De Tuinen heb je van het merk Sweet William chocolade zonder suiker, ik zit heel toevallig net een stukje daarvan te eten op dit moment.

In fruit zit ook suiker.. Suiker zit bijvoorbeeld niet of nauwelijks in vlees, kaas, eieren, komkommer, sla. Ik doe zelf het Atkins dieet, dat komt eigenlijk ook neer op niet/nauwelijks suiker. Eigenlijk is het een koolhydraatarm dieet. Wat je kan doen is zoeken op recepten van Atkins, daar valt genoeg uit op te maken ;) Succes!

Als je echt lekkers wilt ga dan zelf aan de slag. Zelf koekjes bakken met tarwemoutstroop (heeft een verspreide energie afgifte, maar wel een specifieke sterke smaak) bijvoorbeeld, zo kun je alles volledig aan je eigen smaak aanpassen. Heb je weinig tijd dan zou ik bij de natuurwinkel langs gaan, dan zit je niet gelijk aan de producten met zoetmiddelen (die in de reguliere supermarkten te krijgen zijn voor mensen die geen suiker willen). Het is wel even wennen, maar er is goed mee te leven hoor, zelfs ijs kun je krijgen. Maak er een uitdaging van om zoveel mogelijk nieuwe producten te vinden en uit te proberen. Zo wordt een beperking omgezet in een leuk avontuur.

Snoepgoed van "De Bron"... Verkrijgbaar bij goede supermarkten en apotheken...

Ik eet ook zo weinig mogelijk suikers, let op koolhydraten zijn ook suikers! Dus probeer altijd iets te nemen met weinig koolhydraten. Kies bv in plaats van witte spaghetti, volkoren enz, enz. Wat drinken betreft kun je roosvice 50-50 nemen, heel lekker fris spul en zitten alleen fruitsuikers in. In het begin vond ik het een beetje slap spul, nu vind ik het al redelijk zoet:) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100