Wat is lekker bij stamppot boerenkool?

Ik wil vanavond stamppot boerenkool maken. We eten deze altijd met rookworst, uitgebakken spekblokjes en als bijgerecht uitjes en augurkjes. Wat is nog meer lekker om bij boerenkoolstamppot te eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
37.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
friezin lekkerder kan niet,zo houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, is ook heel lekker. Maar ik wilde wel eens iets anders proberen....(-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine gehaktballetjes (is ook wat minder vet dan rookworst), aardappelpuree en paprika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat deze vraag een kwestie is van smaak geen beste antwoord, maar allemaal een plus voor de moeite! Ik ga zeker een aantal tips uitproberen.

Antwoorden (20)

Kaas er doorheen
Spruitjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hachee! Perfecte combinatie....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mosterd is er heel lekker bij, en dat combineert dan weer lekker met de kaas van Jelle.
Stukjes paprika er doorheen is ook lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boerenkool met een "franse draai"

Kook de aardappelen (half onder water) samen met prei (in stukjes gesneden) en daarop de boerenkool met de rookworst op een zacht vuur gaar (ca. 30 minuten)

2. Neem de worst eruit en snij deze in stukken

3. Intussen de (gemarineerde) speklapjes uitbakken

4. Stamp de aardappelen en groentes door elkaar en voeg eventueel wat melk toe zodat het een smeuige massa wordt

5. Serveer per persoon op een bord een flinke schep stamppot, gegarneerd met de augurken, een stukje rookworst en spek

6. In het midden een stukje boursin steken

7. Eventueel nog wat jus (uit een pakje) erover en wat strooikaas

Toegevoegd na 1 minuut:
Gevonden op:
allrecipes.nl/.../zoekresultaten.aspx?tekst=stamppot

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus eigenlijk zoals je het altijd maakt, met als extraatje de boursin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mosterd en een lekkere jus erbij!
Ook mag het flesje bier niet ontbreken.

Boerenkool opscheppen, vervolgens een kuiltje erin maken en vol gooien met jus en dan warm stokbrood gebruiken als lepel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gehaktbal spareribs draadjesvlees (krijg je lekkere jus van )speklap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk met een tofu of kip-stoofpot met cashewnoten, en uiteraard een lekker glas bier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg lekker is boerenkool met shoarma erbij .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Piccalilly!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen worst en spek. maar plakken camembert erover, gehakt cashewnoten er doorheen en even laten gratineren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boerenkool met pit;

Fruit in olijfolie spekjes,gesnipperde rode uien, ringetjes rode peper en knoflook. Schep dit, samen met een lepeltje mosterd en radijsjes (plakjes) door de boerenkoolstamp en warm alles nog even door.
Lekker met rookworst of speklapjes.

Maak er eens een ovenschotel van;
Ovenschaal invetten, de helft v.d. apart gekookte boerenkool op de bodem leggen, hierop een laag blokjes achterham, de helft van de aardappelpuree en dan plakjes belegen kaas.
Daarna weer een laag met de rest kool, ham, puree en kaas. Strooi er een dunne laag paneermeel overheen en zet 15 min. in de oven (200 graden C.) voor een bruin korstje.
amc
13 jaar geleden
Een lekkere speklap of braadworst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje Moutarde de Dyon erop is ook lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* scheutje ketjap,gebakken uitjes en een schep sambal brandal erdoor,
* blokjes rookkaas,
* gehakte walnoten,
* casselerrib en Amsterdamse uitjes erbij,
* knapperig gebakken blokjes gerookte tofu,
* kant en klaar gebakken uitjes (fruitjes) erdoor en een gebakken eitje erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles is al genoemd..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat die spekjes er in zitten, bak ze niet teveel uit. Doe wat spekvet erbij door de stammpot. Hoe minder olie je gebruikt voor de spekjes hoe meer smaak. Gebruik het uitlekvocht om het smeuïg te maken (geen melk nodig). Voeg gemalen peper, zout en kerriepoeder toe.

Bak dan wat paddestoelen even kort aan in een koekenpan (liefst in olie waar vlees in is gebakken en blus af met Sherry. Voeg daaraan wat honing, zout en peper toe. Serveer de Boerenkool met daarop het paddestoelenmengsel.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een geheel gekookt stuk spek.
En wat lekker is een rauw gesnippert uitje er door heen als je het aant stampen bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe altijd een scheutje azijn er bij een mosterd. Dit alles met rookworst. Overheerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
piccalilly
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Walnoten, rul gehakt, mosterd, rookworst is bijvoorbeeld erg lekker door boerenkool...