Wat is lekker en goed zelf te maken om morgen mee te nemen voor bij de koffie als verjaardagstractatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Je kan lekkere brownies maken, (over de gehele plaat van je oven) Een lekkere kwarktaart. Chocolade cake.
Boterkoek. Zelf tompoesen maken is ook lekker!

Toegevoegd na 52 seconden:
Trouwens alvast gefeliciteerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

een lekker eigen gebakken appeltaart
of een eigen gebakken cake ..doorsnijden slagroom ertussen en boven op slagroom met wat hagelslag bestrooid

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.kookjij.nl/recept-aardbeien-botervlinders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slagroomsoesjes altijd lekker
13 jaar geleden
appelflappen
bladerdeeg met daarin geraspte appel, krenten/rozijnen, kaneel en evt. vanille suiker.
Bladerdeeg kan je gewoon in plakjes kopen, vaak staat het recept op de achterkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
belgische wafels met aardbeien en slagroom

kruidkoek

eigen gebakken zandkoekjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het allergemakkelijkst is een boterkoek! Mislukt nooit en iedereen lust het wel.
recept even googelen. Nodig aan bakspullen: oven en zo'n plat bodempje met een draai schuifje waar je de koek mee losmaakt. Maar misschien zijn er inmiddels ook bakslullen voor van siliconen. Nog makkelijker.
Prettige verjaardag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brownies! Makkelijk te maken en heel erg lekker! Ik gebruik altijd een pak van Dr. Oetker. Daar zit al een bakvorm bij dus die hoef je nog niet eens thuis te hebben. Het enige wat ik nog aan de mix toevoeg is een kleine reep (zo'n kleintje van de Albert Heijn of van Verkade), puur. Die reep verbrokkel in kleine stukjes en doe het door de mix voor wat extra effect. Ook lekker om er gehakte walnoten doorheen te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak fruitmuffins. Erg lekker.
Ik heb nog wel een gezond recept, waarvan het deeg onder andere yoghurt bevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Salame di cioccolato
Ingrediënten :
1 ei - 1 eigeel - 120 gr suiker - 80 gr cacao - 70 gr boter - 4 handvol geroosterde amandelen - 150 gr droge koekjes.
Bereiding :
Klop het ei met het eigeel. Voeg de suiker toe en blijf kloppen. Voeg de gezeefde cacao bij en de boter, die je op kamertemperatuur zacht gemaakt hebt.
Voeg dit mengsel bij de grofgehakte amandelen en de verkruimelde (niet tot poeder) koekjes.
Meng alles goed en vorm een cylinder. Draai de worst in alupapier en zet enkele uren in de koelkast.
Als de rol hard is, snijd je hem in schijven en dient op.
Deze toch wel machtige cake serveer je met een tas espresso en een glaasje amaretto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou meenemen/maken; appelflappen,slagroomsoesjes of kleine muffins of cakjes.

groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat snel te maken en niet moeilijk is; 'een perziktaart'.

5 plakjes diepvries bladerdeeg,ontdooid
½ pakje amandelspijs,(300 gr),
125 ml.slagroom,
1 eidooier,
1 blik perziken(800 gr), uitgelekt,
50 gr. amandelschaafsel,
poedersuiker.

Verwarm eerst de oven voor op 200 graden C.( hete lucht 175 gr.C, gas stand 3).
Vet nu een lage taartvorm ( dit is zo`n lage vorm met meestal een gegolfde rand) goed in met boter of een bakspray en bekleed deze met plakjes bladerdeeg, gewoon naast elkaar leggen en de randen goed dichtdrukken v.d. plakjes. Als je nu een mes langs de bovenrand haalt snij je zo het deeg af dat er overheen valt.
Maak het amandelspijs in een kom met een vork los en meng de room en de eidooier erdoor. verdeel dit nu over de taartbodem.
Snijd de perziken in schijfjes en leg ze in cirkels op de amandelspijslaag. Eerst dus de schijfjes om de buitenrand in de rondte leggen en dan de rand naar het midden toe weer in een cirkel. Bestrooi met de amandelen.
Schuif de vorm een richel onder het midden van de oven en bak de taart in 25à30 min. goudbruin en gaar. Bestuif de taart voor het serveren met de poedersuiker. Ik weet niet of je oven erg heet is, dit verschilt nog wel eens, maar als je geen risico wilt lopen op te donker gekleurd amandelschaafsel
kan je het amandelschaafsel even in een droge koekenpan laten bruinen en erover strooien als de taart klaar is.
amc
13 jaar geleden
Het gemakkelijkste en altijd lekker is een quatre-quart .
U moet niet naar de winkel want u heeft alles wel in huis.
En blijft verschillende dagen vers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze chocoflakes zijn een absolute aanrader. Snel klaar en om je vingers erbij op te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het nu nog moet maken dan zou ik denk ik even bij de bakker aanlopen. Je moet maar afwachten of dat wat je maakt lekker is en lukt als je het nog nooit gedaan hebt. Ik ga voor safe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg gemakkelijk:
Maak een cake (of koop er eentje) en snij deze horizontaal 2 keer door en smeer de plakken in met chocopasta (of met speculoospasta- dat is nieuw en zeer smaakvol!) en stapel ze weer op elkaar, en ter plekke doe je er wat grove stukken aardbeien overheen. Lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een doos met prachtige bonbons.
Loop daarmee alle collega's langs.
En met wat er overblijft kun je héél goed thuiskomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwarktaart,makkelijk te maken ,zo klaar.makkelijk mee te nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor leuke eenvoudige aparte ideeen moet je eens kijken op www.letscookit.tv. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelcake of appeltaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MarmerCake!!!

Lekker toefje slagroom en wat aarbeidjes erbij en smullen! (zonder de toevoegingen ook heel lekker)

Ingrediënten
-250 gr. boter
-200 gr. suiker
-1 zakje vanillesuiker
-4 eieren
-500 gr. meel
-1 zakje bakpoeder
-3 afgestreken el cacao
-3 eetl. melk

Bereidingswijze
Roer boter, suiker, vanillesuiker en eieren tot een romige massa. Roer er het meel en het bakpoeder door.
Meng door 1/3 van het beslag de cacao en de melk.
Schep eerst de helft van het lichte beslag in een cakeblik.
Schep daarop het donkere beslag en dan de rest van het lichte beslag. Trek met een vork spiralen door de lagen beslag. Bak de cake op 200 graden in het midden van de oven tot deze een krokante bovenlaag heeft.
Om te testen of de cake gaar is kun je een houten sateprikker gebruiken. Komt deze droog uit de cake, dan is deze gaar.