wat gebeurd er met de melkzuurbacterien in yakult als je zo een flesje een paar dagen open laat staan, of juist dicht?

ik had hier laatst een halve discussie over, dat de smaak wel veranderd als hij open staat, omdat er dan iets met de melkzuurbacterien gebeurd? weten jullie wat dit is of is dit juist niet zo?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

De melkzuurbacteriën zullen zich niet meer vermeerderen er is voor heb geen voedselbron aanwezig in dat flesje

ANDERE bacteriën of schimmels zullen zich (evt ten koste van de melkzuurbacteriën) wel gaan vermeerderen met als gevolg wat wij bederf noemen. het kenmerkt zich door een andere smaak en stand

Flesje open of dicht: bij open kan er van alles uit de lucht invallen. Als je het lang dicht laat staan wordt het uiteindelijk anaeroob (dat betekent dat de zuurstof eruit is en er hoofdzakelijk bacterien groeien die zonder zuurstof kunnen), methaan luchtje of H2S luchtje krijg je dan

Dus: in beide gevallen bederf

Ik ging er even van uit dat het buiten de koelkast staat. In de koelkast is dit proces ENORM vertraagd, dan zul je na een paar dagen weinig verschil merken tussen open of dicht
amigo