Wat van nut heeft het dat mijn koelkast de optie heeft dat wanneer de deur dicht is toch de lamp aan is.

Toegevoegd na 18 minuten:
tja hoe ik dat weet?? neu ik ga echt niet in die koelkast zitten ha ha. Maar in mijn koelkast zit een lichtschakel die ik op 0 of 1 kan zetten. De koelkastdeur reageert bij het dicht doen op die schakel. Dus dat kan ik checken door deze schakelaar in te drukken

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als het goed is, zit er binnen ook een I/0 schakelaartje, waarmee je de kast op zomer- en winterstand kunt zetten. Als de omgeving waar de koelkast staat te koud is, dan blijft bij sommige koelkasten het lampje (gedimd) aan. Als dat niet zo is, dan schakelt de thermostaat de koeling nooit aan omdat het immers nooit warmer dan de omgevingstemperatuur zal worden in de kast. En dus ontdooit de vriezer. Het lampje laat de temperatuur wat stijgen zodat de koeling toch af en toe aangaat. Het stroomverbruik zal nihil zijn.

Dan kan de cola de Baccardi vinden; is zo'n leuk setje! ;-)

maar hoe weet jij dat hij blijft branden? Toegevoegd na 2 minuten: @chris + erbij! Toegevoegd na 3 uur: en - voor mij :D vet relaxed! bedankt!

lijkt mij geen nut hebben, eerder zinloze verspilling van energie. Kan je deze optie aanzetten? of is het automatisch al zo? (zo ja hoe weet je dat dan:P) in het eerste geval zou ik echt niet weten waarom dat is...

Als je de koelkastdeur dicht doet hoort de lamp uit te gaan. is dit niet het geval dan gebruikt je koelkast meer energie,want de lamp geeft warmte af,en verwarmt de koelkast van binnenuit. dit betekend dat hij er langer overdoet om koud te worden. kijk of de schakelaar niet blijft hangen.