Wat gebeurt er met alle pepernoten en chocoladeletters die niet verkocht zijn?

Op 6 december zijn alle Sinterklaas etenswaren de supermarkten uit en liggen de kerstkransjes weer in de schappen. Maar wat doen ze met al het overgebleven snoepgoed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (12)

Dat verschilt per winkel.

Bij onze supermarkt stond vandaag een bak met chocoladeletters bij de kassa. Iedereen mocht er gratis 1 meenemen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk aan! Waar? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1.
Bij ons kreeg elke klant er eentje in z'n handen geduwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, waarom maak ik dat nou nooit mee... :( Ga je 50x door de kassa met een blikje tomatenpuree van 20 cent, heb je voor 10 euro 50 chocoladeletters.
En dan Sinterklaas een paar dagen later vieren met die goedkope letters :).
Aponi
12 jaar geleden
Dit was de dag na sinterklaas, dus dat gaat helaas niet op :)
Die worden verwerkt tot veevoer als ze niet snel weg zijn omdat ze de plaats innemen van kerstspul wat veel beter verkoopt. Of bewaard worden in de diepvries zoals bv kerststollen die later als paasbroden worden ontdooid en verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook alle chocolade en snoepjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bewaren in de diepvries en later verkopen met pasen... lijkt me sterk heb je hier aanwijzingen voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is allang verboden hoor mensen eten tot veevoer maken i.v.m. Ziektes en kannibalisme bv restaurant afval aan de varkens voeren
Kristal
12 jaar geleden
Nou van Dijken, waar je die verhalen vandaan haalt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Is allang verboden hoor mensen eten tot veevoer maken i.v.m." Heb je daar een bron van?
Vaak worden deze gratis of met grote korting weggegeven. Bepaalde winkels kiezen er ook voor de overgebleven goederen te doneren aan liefdadigheidsorganisaties. Voor bijvoorbeeld kinderen met een ernstig ziekte of naar bevolking van arme landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst komt het in de uitverkoop!

Sommige produkten gaan terug naar de leverancier en worden weer verwerkt tot een ander product.

Maar er wordt ook veel vernietigt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij in het winkelcentrum overal alles met 50%korting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaja... De app de schuld geven van zelf verkeerd klikken :).
Veel komt in broodpudding en aanverwante terecht
Een ander deel in de snelverkoop
Liefdadigheid ?..... weggooien is veelal de duurste oplossing

Toegevoegd na 5 minuten:
Postuurtjes bij de bakker worden wel eens omgesmolten en verwerkt in andere producten zoals cake , pateekes , taart....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pateekes.(Z.Nederlands).zou je kunnen vertalen in pasteitjes misschien.? (maar pateekes zijn altijd zoeternij en pasteitjes kan ook met lever en zo...vandaar dat ik pateeke gebruik.
Postuurkes of postuurtjes zijn beeldjes en vormen in oa chocolade : postuurtje is toch algemeen Nederlands dacht ik?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"postuurtje is toch algemeen Nederlands dacht ik?" Nee :). Wellicht wel algemeen Belgisch :). Of dialectisch.
Althans ik heb er in NL nog nooit van gehoord.
Postuur is wel een in Nederland gebruikt woord. Ook niet zoveel trouwens.
Ze verkopen zoveel mogelijk voor een klein bedrag en vaak word het ook aan een voedselbank gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In onze Natuurvoedingswinkel wordt het eerst met heel veel korting verkocht. Daarna komt het in een bak met nóg veel meer korting :-)
En dan komt het wel op hoor.
12 jaar geleden
Bij ons in de buurt is er een week voor Sinterklaas al geen nieuwe aanvoer meer. Resultaat, met sinterklaas zijn de schappen leeg op een verdwaalde letter na, die na 5 dec. voor de halve prijs verkocht worden.
Vorig jaar dacht ik op 2 december nog wel een zak kruidnoten te kunnen kopen, maar die waren toen al uitverkocht voor dat jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja Mangowolk, je had ze in september toch al kunnen kopen !
Die worden voor een klein prijsje verkocht aan mensen als ik, die vervolgens tot medio april verplicht zijn wekelijks een kilo pepernoten te verorberen onder het merkwaardige motto "omdat ze zo goedkoop waren".

En chocolade, toevallig in de vorm van een letter, smaakt buiten Sinterklaastijd ook prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha + 1 !!!!
Kristal
12 jaar geleden
grinnik ;-)) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind pepernoten eigenlijk nog steeds te duur als ze 50% korting geven. Dat komt omdat ze niet erg lekker zijn... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, en zeker niet nadat Sinterklaas weer weg is. Maar ik vermoed dat kerstkransen en -staven overgebleven banket is en dan versierd met een kersje en sinasappelsliertje.
Bij ons in de winkel hebben we de voedselbank gebeld en die hebben het allemaal opgehaald, tevens op de laatste dag sommige producten met 35% korting verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soms geven ze het weg aan de klanten