Wat is een suikervrije snack met weinig caloriën die verzadigd?

Fruit, groente, augurk, rijstwafel vind ik niet verzadigen.
Ik had kokosnoot gevonden, maar daar blijkt enorm veel calorieën in te zitten!
Vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/snack-erg-weinig-calorien.199049
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze had ik al gelezen, maar daar zit veel groente en fruit bij.
Toch bedankt!
Ritsuka
12 jaar geleden
wat is er mis met een fatsoenlijke volkorenboterham met beleg. Vult goed, en je hebt niet binnen een uur weer honger.
Snuffel
12 jaar geleden
Herkenbaar. Ik heb ook nog steeds niets bevredigends gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant! Geldt dit ook voor de kokosnoot ondanks de hoge calorieën?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens gewoon een flinke bak magere kwark. Weinig kcal met 40-50 kcal per 100 gram en ed eiwitten verzadigen erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Panteao, ik heb de link bekeken, maar er staat niks over de noot op zich... wel over de olie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kokosolie is erg prettig en veelzijdig om mee te werken. Verzadigde vetten, waaronder kokos- en palmolie, zitten onterecht in de verdomhoek omdat ze domweg niet ongezond zijn. Zolang ze maar niet kunstmatig gehard worden.

Het beste antwoord

Verzadigen en weinig calorieën...daarvoor kom je bij eiwitrijk eten terecht.

Dus kaas, vleeswaar ed.

Vetten zijn qua verzadigen ook goed. Niet voor niets is het dokter Frank dieet gebaseerd op vet en eiwitrijke eten. Door de langzamere vertering en verzadiging krijg je dan over de hele dag minder calorieën binnen door afnemende behoefte aan hapjes tussendoor.

Suikerhoudend geeft calorieën en is NIET verzadigend...en dus sneller weer het volgende hapje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaas en vleeswaren bevatten veel calorien. En wat je ook eet: het gaat om de hoeveelheden.
amigo
12 jaar geleden
vooral kaas: HEEL veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dr. Frank is volgens mij helemaal niet zo vet, ik bedoel zijn methode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kees: Dat dieet is vooral eiwitrijk en suiker arm.
@Mompoyolo...ik zei niet dat het calorie arm was maar dat het goed verzadigd en daarmee dus de VOLGENDE behoefte aan eten uitstelt. En door dat uitstel is het de bedoeling dat je totale dagopname aan calorieën minder wordt, niet die van die ene snack/tussendoortje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je eens, Reinier. Het voordeel van koolhydraatbeperking is inderdaad dat je minder honger hebt en daardoor geholpen wordt om in totaal de inname van het aantal calorieën te beperken. Ik ken zelf Grip op koolhydraten van Yvonne lemmers heel goed. Geen shakes, niet vetfobisch en geen al te snelle methode maar wel een die heel lang vol te houden is.

Andere antwoorden (6)

Roggebrood!

Toegevoegd na 6 minuten:
Inhoud roggebrood (donker) :

Calorieen in 1 snee 94.5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je ook hoeveel caloriën dit is?
Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er calorie-arm is het niet, maar het verzadigd wel snel.
Snoeptomaatjes.

Geroosterd brood met magere smeerkaas

Zoute haring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ontbijtkoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je vraag zet je eigenlijk iets dat niet kan

snack en verzadigen is geen reeele combinatie

een snack eet voor het lekkere en eten doe je om verzadigd te raken.

Dus met het risico dat jij dit (terecht) geen snack vindt:

een dubbele stevige bruine boterham (zonder boter) met ham of een andere magere vleeswaar (rosbief)

Daar zitten ongeveer 120 kcal in
(ter vergelijking: in 1 stroopwafel zitten er 135 )
amigo
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
120 kcal is wel erg aan de lage kant. Een snee brood, en zeker een "stevige" snee, is al gauw 80-90 kcal. Een dubbele komt dus op 160-190 kcal. Een plakje mager beleg is ook minimaal 20 kcal. Het totaal ligt dus snel rond de 200 kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@amigo: Naar mijn gevoel zit jij het dichtst bij een goed antwoord. Kaas is weliswaar calorierijk door vooral het vet maar is ook zeer eiwitrijk. Die combinatie maakt kaas uitermate verzadigend. Een rogge- of volkorenboterham met pittige kaas en uiteraard een likje roomboter is lekker, niet echt caloriearm, maar je kunt er uren mee vooruit. En dat is nu net het doel van tussendoortjes; zonder ongelukken en op een gezonde manier de volgende maaltijd halen. +1
amigo
12 jaar geleden
120 is misschien iets optimistisch maar een normale snee bruin brood is inderdaad 75 kcal, en die plak ham 20 dus totaal: 170. (een gevulde koek (ha ha) = 260 kcal)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en geen boter/margarine op je brood is niet heel erg verstandig, hierin zit vitamine a d en e aan toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan margarine worden vitamines toegevoegd. Boter bevat ze van nature.
Een schaaltje yoghurt of kwark met een klein scheutje (suikervrije) limonade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwark, liefst magere. enorm gezond, en dankzij de eiwitten krijg je niet snel opnieuw trek.