Ik geef zaterdag een feestje voor +/- 40 pers. wat zal ik kopen aan drank en hapjes? Heeft er iemand tips voor mij?

Gasten zijn van middelbare leeftijd, de meesten rond de 40 ik heb een pasje van de sligro.
Heel erg bedankt alvast!

Weet jij het antwoord?

/2500

Bitterballen & Bier doen het altijd goed ;)

Albert Heijn. Witte wijn. Soave. 2,99 euro per fles. Heerlijk slobberwijntje voor weinig geld. Kan sligro niet aan tippen. Doen! En veel plezier... ! Toegevoegd na 7 minuten: Hapjes: koop voordeelpak gehakt en kipfilet bij ah. Marineer met zoete ketjap en chilisaus. Balletjes maken en kipstukjes op stokje. Twee potten wyko satesaus, kant-en-klaar en voor een paar euro heb je heerlijke hapjes. Paar huismerk stokbrood voor in de oven en iedereen is happy. Nog een tip. Drie rode paprika's in lange stukken snijden. Een komkommer in schijfjes met schil. Twee pakjes tzaziki in een mooi schaaltje erbij. Heerlijk!

Komen de mensen met auto of fiets? Blijven ze overnachten? Dat zal een deel van de consumptie bepalen. Ga er vanuit dat bij stelletjes met de auto de ene persoon zowieso max 1 alcoholische consumptie drinkt, de ander op een avond 3-6 consumpties op een avond. Ga uit van 4 alc. consumpties de man en 4 non-alcoholische c. als gemiddelde asl je veel stelletjes verwacht, of als er veel mensen met OV / fiets kunnen komen. Spreid dit uit over alcoholisch: 30% rode wijn, 20% wit en 10% rose. Haal daarnaast 40% bier en 10% sekt. Bedenk dat je een paar flesjes wijn / kratje bier zo in de garage / berging kan leggen en over de komende 6 maanden wel op drinkt. Voor non-alcoholisch ga uit van sinaasappelsap (5) / appelsap (5) / cola (5) / spa-rood / spa blauw (6). Let er op dat er genoeg spa-achtig spul is, omdat mensen dat vaak als laatste drankje nog wel drinken. ook hier geldt: Wat over is kan terug, of wordt later weer opgedronken. Het meeste is goed houdbaar. Hapjes: (Borrel) nootjes, chips (Zoute stangen!) groentestengels (Wortel, komkommer selerie) met dip & bv nacho's met guacamole dip. Alles wat uit de over moet komen wordt meestal goed ontvangen, maar hou er rekening mee dat het wel klaargemaakt moet worden. Qua hoeveelheid.. 40 man = 10-15/20 zakken / pakken afhankelijk van hoe goed er gegeten is en hoe laat ze komen.

Voor het drank kan je het best even vragen aan de bedrijfsleider, van waar jij je drank koopt. Die kunnen dat altijd heel mooi inschatten. En eventueel valt er nog korting op te krijgen.

soep met ballen zou ik doen en een cola erbij als toetje zou ik ijs doen later een stuk taart

koop niet alleen maar bierflesjes maar huur een biertap. en misschien een barbecue erbij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100