Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik Miracle Whip kopen?

Ik heb een recept uit een Duits kookboek en daar moet Miracle Whip doorheen, een soort slasaus/mayonaise in een potje maar met een specifieke smaak. Wie weet waar ik het kan kopen, of wellicht een alternatief voor dit ingredient.

Voor de grapjassen: naar Duitsland rijden is geen optie.

Dank vast voor je antwoord!

paulus811
13 jaar geleden
in: Koken
16.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hier vind je een recept voor het zelf maken van Miracle Whip, wel in het Engels, maar het ziet er eenvoudig uit.

http://www.recipezaar.com/recipe/Homemade-Miracle-Whip-41781

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is nog een recept.
Nog eenvoudiger, want zonder meel en niets te koken.
Overigens ook zonder de suiker.
http://www.nibbledish.com/people/wanderyng1/recipes/miracle-whip
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In Nederland heb je een aantal winkels, die Amerikaanse producten verkopen. Hier hebben ze het wellicht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie dat u in de Randstad woont. In de Leidsestraat in Amsterdam zit bijv zo'n winkel.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord! ik hoop het dichterbij te kunnen vinden (leuk doel voor morgen ;-), ik woon in Rotterdam.
Miracle Whip is gewoon een Amerikaans merk mayonaise. Hier volstaat ook gewoon Nederlandse mayo voor...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
het is geen gewone mayonaise. Er zitten kruiden door, veel minder vet en zoeter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben in de VS opgegroeid en ik kan het me als doodgewone mayo herinneren. Maar, bij ons in de Albert Heijn XL is er een stukje met Amerikaanse producten. Zou misschien bij jou in de buurt ook verkrijgbaar kunnen zijn.
Het is gewoon een zure mayo. Als je Belgische of Duitse mayo koopt (gewoon bij AH) heb je eigenlijk hetzelfde.

Wat je ook kunt doen is een beetje citroensap door je eigen mayo mengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding