Is het erg om af en toe te alcohol drinken als je 15 bent?

bijvoorbeeld een biertje of een breezer

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee al is het natuurlijk niet goed maar wel een voordeel is dat je er al een beetje aan gewend raakt zodat je niet gelijk in het ziekenhuis ligt als je iets te veel drinkt. Dus 2 of 3 per week biertjes boeit volgens mij niet.

Bier mag vanaf 16 jaar, maar de jeugd drinkt dit al eerder hoor. In sommige cafés in België kan je zelfs al bier krijgen als je 12 bent (ze vragen dan wel hou oud je bent, maar als je 16 zegt, krijg je het gewoon). Een breezer behoort denk ik tot de sterke dranken (zoals whiskey en wodka en cocktails), en sterke dranken mag pas vanaf je 18de, maar ik weet niet heel zeker of bacardi breezer daartoe boehoort, omdat het eigenlijk naar limonade proeft. Maar bij mijn dichtsbijzijnde superette staan breezers, samen met whiskey en zo wel achter slot en grendel, terwijl bier gewoon in de koelvakken staat. Maar kortom, of je nu 15 of 16 bent, dat maakt niet zo veel uit.

blijkbaar volg het nieuws hierover niet helemaal. Het is schadelijk voor je. Alcohol drinken is schadelijk voor de gezondheid, vooral bij jongeren: Alcohol drinken is schadelijk voor de ontwikkeling van de hersenen en andere organen die in de groei zijn. Er is een duidelijk verband tussen schoolverzuim en veel alcoholgebruik. Alcohol drinken op jonge leeftijd kan leiden tot problemen met alcoholgebruik op latere leeftijd (verslaving). Jongeren lopen sneller het risico alcoholvergiftiging te krijgen. Daarom is het voor jongeren onder de 16 jaar beter om helemaal geen alcohol te drinken.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/al...

Het is zeker erg als je zo vroeg alcohol drinkt. Zoals al beschreven in andere antwoorden zijn de hersenen niet ontwikkeld en word de groei ervan niet bepaald stimuleert. Daarnaast.. en dat vind ik nog zwaarder wegen.. daarnaast is alcohol een drug.. zwaar verslavend.. Het is voor een 15 jarige zo moeilijk te geloven hoe makkelijk je verslaafd kan worden, je drinkt vaker een pilsje, het is gezellig, je maakt er een gewoonte van om op feestjes een pilsje te drinken, en intussen kan je er ook een paar maanden vanaf blijven, dus wat maakt t uit? en ja... gelijk heb je.. Toch is het zo dat het bij iedereen zo begint en er bij een groot percentage het naderhand tot alcoholisme lijd, om nog maar te zwijgen over het grote aantal jongeren dat telkens weer in de ziekenhuizen terechtkomt door het zogenaamde comadrinken. Ik vind dat er onder jongeren heel makkelijk gedacht word over alcohol (en ook andere drugs). Er zijn zelfs jongeren die menen dat een pilsje per dag gezond is :S Ik snap het trouwens ook niet dat je met 16 een pilsje mag drinken van de overheid. Alcohol is een drug, drugs zijn gevaarlijk, jongeren hoor je zo min mogelijk aan gevaar bloot te stellen, KLAAR.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100