Is iets wat in de oven verbrand ontvlambaar?

Dit in een elektrische oven, dus als je iets helemaal vergeet en er zo'n zielig zwart ding ligt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van de zg ZELFONTBRANDINGSTEMPERATUUR van hetgeen je in de oven hebt liggen. Zie alvast de link.

dit is de temperatuur waarbij iets bij normale druk (1 bar) en normaal zuurstofgehalte in brand kan vliegen en blijft branden. Ik zal proberen wat voorbeeldtemperaturen te vinden maar herinner me vaagjes dat die meestal veel hoger zijn dan de 200-250 graden die je oven kan worden

Toegevoegd na 6 minuten:
levensmiddelen kan ik echt niet vinden. Hout rond de 300 graden (hoe droger en lichter hoe lager) en rubber banden wel 400 graden.
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ging me om levensmiddelen.