Hoe lang kan je precies zonder fruit??

Ik weet wat scheurbuik is, wat vroeger veel voor kwam,
maar hoelang duurt het voor je echt ziek wordt van heel lang zonder fruit?

Niet dat ik geen fruit eet hoor . :) maar ben benieuwd,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Hier een onderzoek uit 1927.
Het blijkt dat dit sterk verschilt per persoon.
Bij de één na drie, bij de ander na 10 maanden aan boord van een schip zonder fruit en groenten.
Het woord scheurbuik heeft trouwens niets met scheurende buiken te maken, maar is een nabootsing van het Latijnse woord Scorbutus.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt je leven lang zonder fruit..Als je de vitaminen maar op een andere manier binnen krijgt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fruit is gezond en natuurlijk kun je wel zonder, maar toch. Ik heb een tip. Maak een smoothie. Doe magere yoghurt, melk en een banaan en een kiwi in een kom en mix het. Eventueel honing en vruchtensap toevoegen. Erg lekker en gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een leven zonder fruit maar je moet wel zorgen dat je je vitaminen wel binnen krijgt....
door minder vitaminen te eten die vooral in groente en fruit zitten krijg je minder weerstand en word je eerder ziek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf eet ik nooit fruit, ik vind het gewoon niet lekker. Wel eet ik graag groente vlees en brood,dus op die manier krijg ik toch genoeg vitamines binnen. Bovendien werk ik in de buitenlucht dat helpt ook. Eigenlijk ben ik zelden ziek dus krijg ik toch genoeg vitamines binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zult tegenwoordig geen scheurbuik krijgen omdat je ook verse groeten eet. Dus moet je wel heel lang verkeerd eten om dit te krijgen..
Dat was op de schepen waar de scheurbuik heerste wel anders. Alles wat mee ging was ingezouten en dat is voor vitaminen ook dodelijk. En geen verse groente en fruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn oudste zoon lust geen fruit (nee, echt niet.... ook niet vloeibaar) en hij is echt NOOIT ziek!
Dus ik denk dat je heel lang zonder fruit kan, zolang je verder maar gezond leeft.
Vitamines krijg je op alle mogelijke manieren binnen, als je die allemaal weghaalt zul je wel snel ziek worden denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle vitamines en vezels die in fruit zitten zitten ook in andere verse producten.