wordt er tegenwoordig nog pepernoten (op de grond) gestrooid?

Ik kan me nog herinneren dat ik in mijn jeugd o.a. op school gestrooide pepernoten van de grond pakte en opat. Dat zou ik nu nooit meer doen ivm hygiene en ik denk vele anderen (in ieder geval volwassenen), gebeurd dit tegenwoordig nog steeds op scholen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja natuurlijk gebeurt dit nog steeds! Wat ik me van de basisschool herinner is wel dat de bovenbouw de meeste pepernoten die op de grond zijn gevallen laten liggen.

Bronnen:
Zelf 14 jaar.

nee, het is vaak vies op de grond... Bij veel basisscholen leggen ze het op de tafels van de kinderen!

Een jaar of 10 geleden toen ik op de basisschool zat werden er nog pepernoten gestrooit, ook op de grond. Dit gebeurt, lijkt mij, nogsteeds.

zwarte pieten worden nu getraind in het geven van de pepernoten in de handen van de kinderen. Dit om te voorkomen dat bij het strooien kinderen geraakt worden en om te voorkomen dat de kinderen tegen elkaar aan botsen wanneer ze achter de gestrooide pepernoten aan kruipen. Dit uit oogpunt van de veiligheid.

Er zijn tegenwoordig goed opgeleide Pieten die ook een cursus Hygiene en Veiligheid hebben gehad. Pieten die strooien komen vaak van een malafide bedrijf die niet in het bezit zijn van het sintkeurmerk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100