vriescel door storing uitgevallen,vlees er uitgehaald en in ander diepvriezen gedaan,vlees was ontdooid kunnenn wij dit nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ja, mits je het NU klaarmaakt en opeet of (gaar) opnieuw invriest. Je kunt het niet rauw opnieuw invriezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, alleen is het een stuk minder lekker. Ook ene beetje afhankelijk van hoe warm het geworden is. De houdbaarheid zal iets achteruit gegaan zijn (diepgekoeld is het weken tot maanden houdbaar, gewoon gekoeld slechts enkele dagen).

Het grootste probleem is de beschadiging van de weefsels; Door ijskristallen beschadigen de cellen. Elke keer dat vlees opnieuw bevroren wordt beschadigt er meer, en lopen de vlessappen er uit;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een restaurant hebt niet, prive mag je zelf een inschatting maken van de kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlees kan buiten de vriezer zes uur goedblijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie onderstaande uitspraak van de geschillencommissie ivm schadeclaim van bedorven producten na stroomstoring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opnieuw invriezen is niet aan te raden; teveel schade aan het weefsel, extra veel drip en vocht, en verandering in structuur van het vlees.
Als het vlees nog wel beneden 7°C is gebleven, dan mag je het ontdooid nog 48 uur gebruiken (natuurlijk wel gekoeld houden). Pluimvee moet beneden 4°C zijn gebleven. Hetzelfde geldt trouwens voor de overige ontdooide producten.