Omdat het eerst een hoestdrankje was. Vroeger moest je voor borstplaat naar de apotheek. Het was namelijk een ouderwets hoestdrankje dat, eenmaal gestold en vermengd met room, ook heerlijk snoepgoed bleek te zijn. Sinds de 19e eeuw wordt dit suikergoed bij de banketbakker verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Oorspronkelijk was dit een suikertablet, tegen hoesten in de borst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Als je bron erbij vermeldt komt het een stuk betrouwbaarder over!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op ipod kan ik nu geen bron toevoegen dus http://books.google.nl/books?id=9_X44k9-3j8C&pg=PA80&lpg=PA80&dq=borstplaat+etymologie&source=bl&ots=ZPPV0Hq7ik&sig=KBphvMxo1JTaK373p2ShzGPF-2Q&hl=nl&ei=WZfPTuS5BsGDOt_N9YgP&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBsQ6AEwAA