Omdat 70% van ons lichaam uit water bestaat. We ver/gebruiken daar elke dag van en moet dus worden aangevuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar wat nou doet dat water in ons lichaam?
Mensen bestaan voor een groot deel uit water. Bij vrouwen is ongeveer de helft van het lichaam water, bij mannen is dat nog iets meer, zo'n 65%. Een lichaam van een baby bevat zelfs nóg meer water: wel 75%!
Dit betekent dus dat iemand die 40 kg weegt, uit zo'n 20 tot 26 liter water bestaat. Elke dag raak je een deel van al dat water kwijt. Bijvoorbeeld als je moet zweten tijdens het sporten of als het warm weer is. Ook raak je een deel van het water kwijt via je plas.
Gelukkig verliest je lichaam niet al het water, want dat zou betekenen dat je elke dag zo'n 20 liter water zou moeten drinken.
Om te zorgen dat het water dat je per dag verliest weer aangevuld wordt, raden ze aan om ongeveer 2 liter per dag te drinken. In sommige situaties drinken mensen wel meer dan die 2 liter per dag.
Wist je bijvoorbeeld dat een wielrenner in de Tour de France tijdens een lange, zware tocht wel 10 liter water kan drinken.

Toegevoegd na 37 seconden:
http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/het-menselijk-lichaam/hoeveel-water-bevat-je-lichaam-en-hoeveel-heeft-je-lichaam-nodi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat water nodig is voor het uitvoeren van allemaal chemische processen in ons lichaam. Bijv voor je organen enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water heeft een functie bij het transporteren van voedingsstoffen en warmte naar delen van het lichaam. Onze cellen bestaan voor ca. 65% uit water, waarin de organellen 'rondzweven'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals de andere al schrijven bestaat ons lichaam voor een groot gedeelte uit vocht.

Ons lichaam gebruikt dat vocht voor vele doeleinde zoals transport van voedingsstoffen en zuurstof, ook gebruikt het lichaam vocht ter bescherming (oogvocht) en afvoer van afvalstoffen (urine), ook verdampt er vocht uit de huid (transpiratie), al dat vocht zal weer aangevuld moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam bestaat uit water en je organen en spieren alles dus ook. Het zuivert je lichaam.