Kan vlees langer worden bewaard dan de houdbaarheid dat op het pakje staat weergegeven als je het in de vriezer bewaard wordt boven de -18 graden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor dat kan gerust. De houdbaarheidsdatum is de datum wanneer je hem in de koelkast houdt. Voor die datum moet je het vlees gebruikt hebben.
Wanneer je het gelijk invriest kan je het een paar maanden later nog lekker eten. Je kunt het ook een jaar houden in de vriezer, het zal dan zeker niet bedorven zijn. Echter, de smaak van het vlees zal zeker minder zijn. Een lekker biefstukje die een jaar ingevroren heeft gelegen zal niet meer zo lekker zijn :)
Dus hou je vriezer niet te vol en wel overzichtelijk zodat je niet over en tijdje een "oud" stukje vlees vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jazeker, je kunt het bewaren totdat er totaal geen vlees meer over is.